خرید نهال گردو سردسیری از نهالکار نمونه کشور

 اما اگر زمینتان در منطقه سردسیر واقع شده و علاقه مند به احداث و باغداری در زمینه گردو می باشید می توانید ارقام دیرگل را انتخاب نمایید امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان با کاشت نهال گردو سردسیری و دیرگل اقدام به احداث باغ گردو تجاری در مناطق کوهستانی کرد.

 

اولین و مهم ترین ملاک برای احداث باغ گردو انتخاب رقم متناسب با شرایط اقلمی هر منطقه می باشد.از ان جایی در مناطق کوهستانی سرما و یخبندان اسیب جدی به درختان وارد می کند نوع رقم گردو حتما باید متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد.در این مقاله قصد داریم دو نمونه از بهترین نهال گردو مخصوص مناطق سردسیری را خدمتتان معرفی کنیم  پس در ادامه با ما همراه باشید

نهال گردو فرنور:       

اگر در منطقه سردسیر و یا معتدل قصد احداث باغ گردو را دارید اگر می خواهید در منطقه نیمه سردسیر یا سردسیر با احداث باغ گردو به درامد اقتصادی برسید بهترین گزینه انتخاب رقم فرنور می باشد. شما باغدارعزیز با کاشت نهال گردو فرنور می توانید در عرض ۳ سال به درامد اقتصادی برسید، این رقم با منشا  فرانسوی مقاومت بالایی در برابر سرما دارد دارد  گردو فرنور سردسیری گردوی دیرگل و پرباری می باشد که به دلیل مقاومت بالا در برابر سرما  بهترین رقم گردو برای کشت در مناطق کوهستانی محسوب می شود شما این رقم را می توانید در مناطقی که  سطح ارتفاع از دریا از ۵۰۰تا ۱۸۰۰ میباشد با خیال راحت کشت کنید در سطح ارتفاع بالای ۱۸۰۰ این رقم مناسب کشت نمی باشد و ارقام دیگری باید کشت شوند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

رقم گردو فرنور پیوندی به دلیل زود بازده ، پربارو دارا بودن محصول کاغذی در میان باغداران گردو محبوبیت بالایی کسب کرده است این گردو از سال اول کشت شروع به باردهی می کند و دارای عمر مفید بالای ۱۰۰سال می باشد. رقم گردو فرنور جز درختان کم توقع بوده اما نسبت به ابیاری حساس بوده و ابیاری ان هفته ای یک بار به صورت مرتب می باشد.

توجه به محل کشت این گردو ضروری می باشد  زیرا این رقم  نیاز سرمایی ۳۰۰تا ۶۰۰ ساعت دارد که حتما باید برطرف شود در غیر این صورت عملکرد ان کاهش می باشد.قبل از اقدام به انتخاب و کاشت رقم گردو فرنور بهتر است با کارشناسان رویال نهال در ارتباط باشید

در هنگام خرید نهال گردو فرنور دقت داشته باشید حتما این رقم پیوندی باشد و دارای محل زخم و پیوند باشد.

نهال گردو ژنوتیپ رویال:

نهال گردو ژنوتیپ رویال جز ارقام کاملا دیرگل محسوب می شود و به دلیل این مزیت مهم دیرگل بودن  سال اوری ندارد. درواقع به زبان ساده تر می توان گفت هر سال باردهی داشته و تحت هیچ شرایطی دچار سرمازدگی نمی شود، گردو ژنوتیپ رویال دیرگل تر ازارقام خارجی  محسوب می شود به طوری که ۲۵ روز دیرتر ار قام چندلر و فرنور شروع به گلدهی می کند.

گردو ژنوتیپ رویال در مناطقی با سطح ارتفاع ۳۰۰ تا۳۰۰۰ متر از سطح دریا بهترین عملکرد را دارد و مناسب مناطق سردسیر،نیمه سرسیر و نیمه گرمسیر می باشد پس با این اوصاف می توان گفت اکثریت مناطق ایران مناسب کشت این رقم می باشند.یکی از علل برتریت  این نهال  در مناطق یخبندان جوانه دهی و شاتون دهی ان  بعد از سرمای بهاره می باشد این ویژگی  سبب شده است که در مناطق سردسیر با خیال اسوده اقدام  به سرمایه گذاری روی باغ گردو بکنید.

مهترین ترین و برترین مزیت گردو ژنوتیپ رویال سردسیری ،پربار بودن ان می باشد به طوری که محصول خوشه ای ان در هر بند ۵ تا ۱۰ گردو می باشد،باردهی گردو ژنوتیپ رویال از سال اول می باشد اما برای رشد بهتر نهال توصیه می شود بار ان سال اول و دوم حذف گردد، اقتصادی شدن از سال چهارم می باشد باردهی ان در هکتار به ۱۰تن در هکتار می رسد این تناژدهی حدودا ۲برابر ارقام خارجی می باشد.

محصول گردو ژنوتیپ رویال بسیار درشت و بازار پسند می باشد مغز گردو ژنوتیپ رویال کاملا توپربوده و به هیچ عنوان توخالی و پوچ نمی باشند،مغز گردو ژنوتیپ رویال به راحتی از مغز جدا می شود.خصوصیت اپومیکسی ان سبب شده است گل های نر و ماده روی یک پایه تشکیل شده به همین دلیل نیازمند به رقم گرده افشان  نمی باشند.

این رقم گردو ارتفاع چندانی نمی گیرند و جز از ارقام پاکوتاه محسوب می شود.این مزیت سبب سهولت چیده شدن محصول این رقم شده است ،گردو ژنوتیپ رویال به دلیل اصلاح شده بودن کاملا مقاوم در برابر افات و بیماری ها می باشد و نیازمند به سمپاشی و مراقبت خاصی ندارد.

خرید نهال گردو

قبل از خرید نهال دقت کنید:

نهال سن بالا تهیه نفرمایید بهترین سن برای جابه جایی نهال 1تا3 می باشد سن خیلی کم یا بالا برای نهال مناسب احداث باغ نمی باشند.

نهال اصالت دار را از نهالستان های مجوز دار تهیه کنید

نهال ریشه پر، و دارای ریشه مویی کامل باشد

نهال یک شاخه ، صاف و دارای ظاهری کشیده باشد

دقت داشته باشید باغ احداث شده توسط نهال های سالم و اصیل نه تنها زودتر به نتیجه مطلوب می رسد بلکه نیازمند به کود و سم کم تری می باشد.

پس حتما سعی کنید در انتخاب و خرید نهال نکات گفته شده را رعایت کنید تا در کم ترین مدت به درامد کلانی برسید.

توجه داشته باشید گردو ژنوتیپ رویال اولین بار توسط شرکت رویال نهال مهندس ارمین قاسمی تولید و در جهاد کشاورزی ثبت گردیده است.گردو ژتونیپ رویال در سال های اخیر به عنوان بهترین گردو در ایران شناخته شده است،همچنین شرکت رویال نهال چندین بار متوالی به دلیل تولید گردو اصلاح شده ژنوتیپ مورد تشویق از طرف جهاد قرار گرفته است.

مجوز های نهالستان

قبل از اقدام به خرید نهال گردو با کارشناسان مجرب رویال نهال در ارتباط باشید تا با نظر کارشناسی رقم مناسب برای منطقه سردسیری انتخاب نمایند تا مطمئن تر و با خیال اسوده اقدام به احداث باغ گردو نمایید .  

جهت خرید گردو ژنوتیپ رویال و جلوگیریی از هرگونه سواستفاده از نام رویال نهال فقط و فقط ما را با رویال نهال ارمین قاسمی بشناسید و با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید،تمامی مشاوره های این مجموعه جهت احداث باغ گردو کاملا رایگان می باشد.(به دلیل حجم زیاد تماس ها و مشغول بودن خطوط برای سهولت ارتباط با واتساپ شماره های زیر در ارتباط باشید) ارسال نهال توسط پایانه اتوبوسرانی بوده و حداقل ارسال ۲۰ اصله می باشد.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

✳ فرم درخواست و پیش خرید از نهالستان رویال نهال (تحویل نهال از برج ۹ تا برج ۱۲) ✳

✅ نام و نام خانوادگی: ............................

✅ شماره تلفن همراه: ............................

✅ آدرس گیرنده: ........................... ‌

✅ ارقام و تعداد نهال درخواستی: ..............

✅ سایر موارد در صورت لزوم: ............

جهت اطلاعات بیشتر و دیدن ارقام نهال های مثمر و غیر مثمر دیگر میتوانید به وب سایت نهالستان به آدرس royalnahal مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.