با بهترین و پرفروش ترین نهال گردو در سال 1401 آشنا شوید

یکی از مهم ترین نگرانی های بیشتر باغدار ها و کشاورزان داشتن باغی با باردهی محصول زیاد است. تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند و از ثمره یک سال کار سخت بهره ببرند. باغبانان حرفه ای این را میدانند که قبل از کاشت نهال برای آنان همه چیز آغاز می شود. فرآیند انتخاب و خرید نهال گردو مناسب برای کاشت، مراقبت و باردهی درخت، همه اینها نیازمند دانش، تجربه و تلاش مستمر کشاورزان و باغداران است.

برای باغدارها و کشاورزان مناطق سردسیر، انتخاب نهال با محدودیت های بیشتری همراه است. نهال هایی که در مناطق سردتر رشد می کنند باید تحمل سرمای بیشتری داشته باشند. در این مقاله میخواهیم شما را با بهترین گونه های نهال گردو در منطقه سردسیر در سال ۱۴۰۱ بیشتر آشنا نماییم.

از کجا بفهمیم در منطقه سردسیر هستیم؟

پیش از آغاز کاشت نهال گردو و در حین آماده سازی خاک، باید به نکات زیر توجه نمایید:

آزمایش خاک: در این آزمایش باید از چند ناحیه خاک و از لایه های بالایی و پایینی خاک نمونه برداری کنیم و به آزمایشگاه مورد تایید ببریم. پس از آزمایش خاک متوجه کمبود خاک برای تقویت خاک با شخم زدن و کود دهی می شویم که باید به آن توجه و تقویت کنیم.

ارتفاع از سطح دریا: یکی از مسائل مهم در رشد و ارتفاع از سطح دریا است. قبل از خرید نهال گردو ارتفاع سطح دریا را برای منطقه خود دریافت کرده و آن را با درخت مناسب با توجه به ارتفاع از سطح دریا مقایسه نمایید. هر درختی می تواند در ارتفاع مناسب خود رشد کند. ارتفاع از سطح دریا بر اقلیم و رطوبت منطقه تأثیر می گذارد.

آب و هوا: پس از بررسی آب و هوا منطقه و آگاهی از حداکثر و حداقل دما، می توان بهترین نهال گردو را برای کشت انتخاب کرد،  کمترین دما در مناطق سردسیر ۳۰- درجه سانتیگراد و بالاتر است.

خرید نهال گردو

چگونه نهال گردوی مناسب را برای مناطق سردسیری انتخاب کنیم؟

پس از دانستن نکات بالا متوجه می شویم که در منطقه سردسیر هستیم. اما باید بدانیم کدام نوع نهال برای کشت در مناطق سردسیر مناسب است؟

زمان گلدهی: زمان گلدهی نهال گردو به زمانی اطلاق می شود که درخت شروع به گل دادن می کند و شامل طول فصل گلدهی می شود. در این دوره درخت نسبت به سرما بسیار آسیب پذیر است. یعنی اگر دما در زمان گلدهی پایین باشد یا در فصل بهار در هنگام گلدهی در محوطه باغ دچار سرمای ناگهانی شود، گل های درخت می سوزند و تولید در معرض خطر قرار می گیرد. بنابراین توصیه می شود نهال های دیرگل در مناطق سردسیر استفاده شود. نهال های گردو دیرگل اغلب در اواخر فرودین شروع به گل دادن می کنند.

ارتفاع از سطح دریا: مناطق کوهستانی و شمال غربی کشور آب و هوای سردتری دارند و از سطح دریا بالاتر هستند. همانطور که مشخص است، سطح دریا ارتباط مستقیمی با وضعیت منطقه دارد. بنابراین ارقامی با مقاومت سرمایی بهتر باید در باغ کاشته شوند. ارتفاع از سطح دریا بیشتر نهال های گردوی دیگر به تفصیل در وب سایت GHARBGERDO ذکر شده است.قبل از خرید نهال گردو به سایت غرب گردو مراجعه کنید و با اطلاع از سطح دریا نهال گردو نوع مناسب خود را خریداری کنید. ارتفاع سطح دریا در منطقه سردسیر معمولاً بیش از 1200 متر می باشد.

دوره سرمایی: زمانی که فصل سرما قبل از کاشت نهال گردو می گذرد، عملکرد و همچنین مقاومت درخت به سرما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این دوره بین 600 تا 800 ساعت کاشت نهال در دمای کمتر از 5 تا 10 درجه سانتیگراد می باشد. نهالستان باید این کار را انجام دهد. بنابراین، قبل از کاشت نهال گردو، فراموش نکنید که در مورد آن از نهالستان بپرسید.

نهال گردو ژنوتیپ

انتخاب بهترین نهال گردو برای کاشت در مناطق سردسیری:

نهال گردو ژنوتیپ غرب نهال: این رقم برای کشت در ارتفاع ۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا مناسب است.

نهال گردو فرنور: بهتر است این گونه در ارتفاع 0 تا 3000 متری از سطح دریا کاشته شود.

نهال گردو چندلر: این رقم را می توانید در ارتفاع 0 تا 1200 متری از سطح دریا کاشت.

نهال گردو اسرائیلی: بهترین ارتفاع برای کاشت این گونه از سطح دریا 0 تا 2000 متر از سطح دریا است.

نهالستان غرب گردو به مدیریت جناب آقای داداشی با سال ها سابقه در زمینه فروش نهال های مرغوب و سالم نهال گردو واقع در شمال غرب کشور می باشد. این نهالستان تمامی مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی و گواهینامه معتبر و رسمی دریافت کرده و سال هاست که به عنوان یکی از بهترین نهالستان در سراسر کشور شناخته شده است. نهالستان غرب گردو انواع نهال گردو را در مقیاس بزرگ تولید می کند و آنها را به سراسر کشور ارسال می کند. امکان خرید نهال به صورت تلفنی یا اینترنتی و مستقیم به کشاورز عزیز می باشد. از دیگر خدمات این نهالستان ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان می باشد. برای اطلاع از قیمت نهال گردو با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: مهندس داداشی 09026513209

وب سایت: GHARBGERDO

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.