احداث باغ گردو نسبت به دیگر ارقام گردو دارای سود آوری بسیار بالاتری است و ویژگی های بی شمار نهال گردو آن را تبدیل به سود آورترین و پرفروش ترین محصول باغی چند دهه اخیر کشور کرده است.

خرید نهال گردو

احداث باغ گردو و نگهداری و مراقبت از این رقم نسبت به سایر ارقام میوه آسان تر است و هزینه کمی در بر دارد ، از طرفی نهال گردو در مقابل آفات و بیماری نسبت به سایر ارقام میوه متحمل تر می باشد . لذا نسبت هزینه اولیه احداث باغ گردو نسبت به سود نهایی آن بسیار بیشتر است.

از آنجایی که محصول گردو جزء خشکبار محسوب میشود و با قیمت بالا در بازار به فروش می رسد (قیمت آن در بازار با قیمت دلار برابر می باشد) خرید نهال گردو میتواند برای باغدار سود فوق العاده ای به ارمغان بیاورد . لذا احداث باغی که محصول آن موجب افزایش سرمایه باغدار خواهد شد حرکتی بسیار هوشمندانه خواهد بود.

مقایسه میوه گردو با سایر میوه‌ها:

  1. خشکبار بودن محصول گردو و فروش بالا

  2. گران قیمت تر بودن میوه گردو نسبت به سایر میوه ها

  3. ۱۰۰ سال عمر مفید درخت گردو

  4. درآمد بالا از فروش محصول

  5. امکان کاشت گردو در زمین‌های شیب‌دار

  6. قیمت بسیار بالای محصول

  7. سهولت فرآوری محصول گردو

  8. سهولت مراقبت از نهال گردو ( هرس، سم پاشی)

اکثر میوه‌ها را صرفا در مناطق سردسیر و یا صرفا گرمسیر میتوان کشت نمود ولی در ادامه گردویی را به شما معرفی میکنیم که در اکثر مناطق ایران با شرایط آب و هوایی مختلف و اقلیم‌های متفاوت با سطح ارتفاع از دریای آزاد ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ متر جواب می‌دهد. این مسئله چنان حائز اهمیت است که این نهال گردو را تبدیل به سازگارترین نهال باغی نسبت به سرما و گرما کرده است با توجه به مزیت‌های این گردو ژنوتیپ تیپ ۷ در مقایسه با سایر ارقام گردو و حتی سایر میوه‌ها اقتصادی بوده و به جرات می توان گفت با کاشت آن میلیادر خواهید شد، این در حالیست که سایر گردو‌ها از ارتفاع ۱۵۰۰ به بالا دچار سرمازدگی شده و خشک می‌شوند ولی ژنوتیپ ۷ بسیار مقاوم به سرما بوده و دیرگل می‌باشد. لذا در مناطقی که سطح ارتفاع از دریای آزاد زیاد و جز مناطق سردسیر محسوب می‌شوند نه تنها جواب می‌دهد بلکه باردهی آن نیز ثابت شده است.

نهال گردو ژنوتیپ

معرفی کلی گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 :

نهال گردو ژنوتیپ از ارقام اختصاصی مجموعه رویال نهال می‌باشد که با اصلاح ژنتیک همه معایب آن کاسته و تبدیل به مزیت شده است. از جمله مهم ترین ویژگی‌های گردو ژنوتیپ می‌توان به خود گرده افشان بودن آن اشاره نمود . مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها، باردهی جانبی ،مغز بیشتر از ۶۰ درصد، مقاوم به سرمای بهاره و زمستان، زودخزان، دیرگل، سازگاری با اقلیم‌های مختلف و شروع باردهی از سال اول کشت از جمله ویژگی‌های بارز این گردو می‌باشد.

بارزترین ویژگی گردو ژنوتیپ این است که حتی در صورت اینکه سرما به این نهال آسیب زده و باعث خشکیدگی آن شود قابلیت رشد مجدد دارد. این مزیت در هیچ یک از ارقام دیگر گردو وجود ندارد . در درشترین گردو از لحاظ اندازه و درصد بالای مغز بیشتر از ۶۰ درصد و درصد بالای چربی مربوط به گردوی ژنوتیپ است. به دلیل ظاهر درشت و بازار پسند ژنوتیپ فروش بالای آن تضمینی است و سود حاصل از فروش این رقم بالاست. گردو دارای مغز سفید با طعمی و عطری بسیار خاص و کمیاب می‌باشد.

مناطق مناسب کاشت گردو:

گردوی ژنوتیپ در اکثر مناطق آب و هوایی مثل نیمه گرمسیر، معتدل و سردسیر بسیار رشد مناسبی دارد. تنها مناطقی که ژنوتیپ در آن جواب نمی‌دهد مناطق ساحلی و شرجی می‌باشد. هیچ گردویی چنین سازگاری آب و هوایی را ندارد. ژنوتیپ مقاومت فوق العاده‌ای در برابر سرمای بهاره دارد و با توجه به منطقه کاشت در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت گل دهی دارد. هیچ گردویی بجز ژنوتیپ توانایی جوانه و شاتون دهی مجدد پس از سرما را ندارد. این مزیت آن را تبدیل به گردویی مناسب برای مناطق سردسیر کرده است.

خاک مناسب گردو ژنوتیپ خاک لومی شنی است . که با توجه به اینکه زمین‌های زراعی اکثر مناطق ایران حاصلخیر و مناسب کاشت نهال می‌باشد در مناطق ایران خاک مناسب کاشت ژنوتیپ وجود دارد.

از آنجایی که گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷پرطرفدار می‌باشد حتی صادرات آن نیز دارای سود بالایی خواهد بود. از جمله ویژگی‌هایی که نشان از برتر بودن گردو ژنوتیپ۷در مقایسه با سایر گردو‌ها می توان اشاره کرد به اختصار بیان می‌کنیم:

  1. علاوه بر دیرگل بودن زودخزان نیز میباشد که موجب میشود از سرمای زمستان نیز در امان بماند

  2. مقاومت فوق العاده در برابر سرما به ویژه در مناطق کوهستانی (گردو سردسیری)

  3. باردهی از سال‌های اول کشت و تناژدهی بالای آن نسبت به سایر ارقام گردو

  4. شکل گرد و بسیار درشت گردو بازار پسندی بالای آن

  5. درصد مغز بالا حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد و درصد چربی و روغن فوق العاده بالا

  6. پوست محصول آن کاغذی است ولی ضخامت آن به حدی نازک نیست که مورد آسیب پرندگان قرارگیرد.

باردهی گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷:

باردهی نهال ژنوتیپ از سال اول شروع می‌شود این درحالیست که سایر واریته‌ها از سال سوم شروع به باردهی می نمایند . میزان باردهی گردو ژنوتیپ در اوج باردهی حدود ۱۰ تا ۱۲ تن در هکتار در اوج باردهی می‌باشد. در حالی که سایر ارقام در بهترین حالت ۵ تن در هکتار تولید دارند. به عنوان مثال برای اثبات میزان باردهی نهال گردو ژنوتیپ را در باغ مادری رویال نهال در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ را مورد برررسی قرار میدهیم . اگر باردهی تعداد ۲۰۰ نهال در هکتار را بررسی کنیم. بادرهی درخت مادری در سال ۹۷ حدود ۴۵ کیلوگرم در سال۹۸ حدود ۴۵و در سال ۹۹ حدود ۶۰ کیلو گرم برای سایه انداز حدود ۴۲ متر مربع می‌باشد.

در واقع هر ۲۰۰ اصله نهال در هکتار قبل از ۱۰ سالگی خود حدود ۲۵ کیلوگرم و قبل ۱۴ سالگی حدود ۳۵ کیلوگرم گردو خشک بار می‌دهد. با احتساب این ارقام به جرات میتوان گفت باردهی گردو ژنوتیپ در هر هکتار حدود ۱۰ تن اثبات می شود. این رقم بین ۷۰ تا ۷۵ درصد مغز گردو می‌دهد که معادل ۵ تن مغز گردوی سفید درجه یک خواهد بود. اگر هر کیلو گرم مغز گردو درجه یک حدود ۲۵۰ هزار تومان باشد حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان درآمد یک هکتار باغ گردو از رقم ژنوتیپ رویال خواهد بود.

رکورد بیشترین میزان تناژدهی و رکورددار بیشترین میزان تولید گردو در خاورمیانه مربوط به نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ می‌باشد. با توجه به توضیحات اگر می خواهید هر روز به سرمایه ما افزوده شود و باغی احداث کنید که محصول آن از لحاظ ارزش دلار برابری کند ما گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ را برای سرمایه گذاری پیشنهاد میدهیم .

مجوز جهاد کشاورزی

خرید نهال گردو از نهالستان رویال :

خرید نهال شناسنامه دار و دارای گواهی اصالت و سلامت تنها از موسسه معتبر و دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی، رویال نهال امکان پذیر است این مجموعه با ارائه فاکتور ثبتی اصالت و کیفیت نهال های تحویلی به مشتری را تضمین می نماید لذا با اطمینان خاطر از این مجموعه خرید نمایید و خریدی امن را تجربه کنید.

جهت خرید به صورت حضوری و غیر حضوری با ما در تماس باشید:

میاندوآب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نهالستان آرمین قاسمی

09141811520

09301811520

09201811520

09021811520

04445330527

برای اطلاعات بیشتر به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.