فروش نهال بادام دیرگل، اصلاح شده و مقاوم به کم آبی در رویال نهال

رپرتاژ آگهی: به نقل از رویال نهال، بزرگ ترین تولید کننده نهال بادام در ایران ، با کاشت نهال بادام، اقتصادتان زیر و رو می شود. اما این جمله به این معنا نیست که شما بدون هیچ تحقیق و اطلاعی به کاشت نهال بادام بپردازید. در این مطلب با انواع نهال های تجاری و ویژگی های آن ها به خوبی آشنا خواهید شد.

آیا همه نهال های بادام سودآورند؟

شاید هیچ کشاورز و باغداری را  نتوانید پیدا کنید که از باغ و محصولات آن رضایت مندی صد در صدی داشته باشد. در باغداری سنتی، اهمیت چندانی به سازگاری نهال های بادام با خاک، بارش و آب و هوای منطقه داده نمی شود و باغدار تنها با الگو گرفتن از بقیه، نهال بادام را می کارد. همین موضوع باعث می شود که باردهی و سودآوری باغ بادام زیر سوال برود. اما امروزه و در باغداری مدرن چنین نیست. به لطف کارشناسان خبره در نهالستان های بزرگی چون رویال نهال، اطلاعات کاملی درباره هر نهال بادامی به صورت کاتالوگ در اختیار خریدار قرار داده می شود‌. همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت های معتبری چون نهال ۱۱۰، رویال نهال و غیره درباره نهال بادام و شرایط کاشت آن ها اطلاعات کاملی کسب کنید. در ادامه مطلب با پر فروش ترین و پربار ترین ارقام نهال بادام بیشتر آشنا خواهید شد.

نهال بادام تونو؛ نهالی که محصول درشت با پوست سنگی می دهد:

نهال بادام تونو جز  دیرگل ترین رقم ها می باشد به همین دلیل  مناسب کاشت دراقلیم های سرد و کوهستانی است، نهال بادام تونو به دلیل پیوند روی بادام تلخ مقاومت بالایی در برابر کم آب و آفات می باشد. این نهال در سال های اقتصادی و باردهی حداکثری خود، که حدودا ۲۵ تا ۳۰سال است، بادام هایی با مغز درشت،سفید و پوست سفت و سنگی می دهد که این پوست از مغز داخلی در برابر حملات آفات و پرندگان جلوگیری می کند. در صورتی که شرایط اقلیمی، کوددهی، هرس شاخه ها و نور به اندازه لازم برای درخت بادام محیا باشد، می توان سالانه حدود ۱۵ تن بادام از یک هکتار باغ برداشت کرد که این میزان باردهی برای باغداران درآمد چشمگیری به دنبال دارد.

این نهال برای جوانه زدن به ۴۰۰ تا۶۰۰ ساعت سرما نیاز دارد و محدوده دمایی ۲۰- تا ۴۵ درجه را به خوبی تحمل می کند. بر همین اساس، کاشت نهال تونو در مناطقی تا ارتفاع ۲۰۰۰ متری از دریای آزاد عملکردی هوشمندانه می باشد. این نهال دیرگل نسبت به شوری خاک مقاوم بوده و رطوبت را دوست ندارد، بنابراین قبل از کاشت نهال، نسبت به خاک و عمق چاله دقت شوید.

نهال بادام فرانیس کلون ۴۳۵، نهالی با بادام های پوست کاغذی:

از دیگر نهال های بادامی که کاشت آن ها جنبه تجاری و اقتصادی دارد، نهال بادام فرانیس کلون ۴۳۵ است. این نهال در سال اول باردهی بسیار اندکی دارد، اما از سال ۴ به بعد وارد دوره ۳۰ ساله باردهی اقتصادی خود می شود. و دراوج باردهی خود قادر به تولید ۱۰ تن بادام در هکتار می باشد.

این رقم بادام از آن جایی که پوست کاغذی، درشت، پربار، دیرگل و زودبازده به حساب می آید، یکی از پرفروش ترین ارقام نهال بادام در نهالستان ها است. به خصوص در مناطق کوهستانی این نهال به خوبی رشد و باردهی کرده، زیرا نیاز سرمایی درخت که حدود ۳۵۰ ساعت است به خوبی تامین می شود. از نظر نیاز آبی نیز برای اینکه درخت حداکثر باردهی را داشته باشد، بهتر است با مهندسین کشاورزی در نهالستان معتبر رویال نهال مشورت کنید، زیرا زمان و میزان آبیاری نهال فرانیس در مناطق مختلف بسته به مقدار بارش سالانه متفاوت است.

نهال بادام مامایی، نهالی با پوست سنگی

نهال بادام مامایی، نهالی با پوست سنگی:

کاشت نهال بادام ‌مامایی اغلب در مناطق نیمه سردسیر و معتدل انجام می شود. این نهال از سال دوم بعد از کاشت باردهی خود را شروع می کند. نهال بادام مامایی با رسیدگی هایی همچون هرس به موقع، کوددهی، سمپاشی، تامین نور لازم و غیره در سال 4 بعد از کاشت باردهی اقتصادی بین 10 تا 12 تن بادام در هکتار خواهد داشت.

نهال بادام مامایی در مناطق سردسیری با ارتفاع بین 700 تا 1500 متر از سطح دریا رشد و باردهی خوبی دارد. گرچه امکان کاشت نهال بادام مامایی در مناطق نیمه گرمسیری هم وجود دارد، اما باید شرایط به گونه ای باشد که نیاز سرمایی نهال که بین 300 تا 800ساعت است، تامین شود. حسن نهال بادام مامایی در این است که در برابر شرایط کم آبی مقاومت بالایی از خود نشان داده و امکان آبیاری آن به روش دیمی وجود دارد.نهال بادام مامایی جهت باردهی مطلوب نیازمند رقم گرده افشان ربیع می باشد.

نهال بادام آذر با محصول نیمه کاغذی:

کاشت نهال بادام آذربا توجه به دیرگل بود ن در مناطق سردسیر و کوهستانی توصیه می شود این رقم بادام دارای 42 درصد مغز می باشد  و محصول آن نیمه کاغذی می باشد  به همین دلیل به بادام  پنجاه پنجاه معروف  می باشد این رقم بادام قابلیت کاشت در ارتفاعات 800 تا 1800 متر از دریا می باشد.میزان باردهی این رقم در هکتار 8 تا 10 تن می باشد

بجز موارد بالا، نهال های دیگری هم هستند مانند، نهال بادام رویال، شاهرود،سوپرنوا،اسکندر،نون پاریل،پویا و غیره که جزء ارقام پرفروش و پربار شناخته می شوند. برای اینکه در مورد انتخاب بهترین نهال بادام در باغتان تصمیم گیری عاقلانه ای داشته باشد، توصیه می شود، مشورت با افراد خبره و نهالستان های مورد تایید جهاد کشاورزی را از دست ندهید.همچنین قبل از انتخاب نهال بادام جهت احداث باغ ،بایستی دقت داشته باشید نهال بادام نسبت به زمان کاشت بسیار حساس می باشد به همین دلیل بهتر است در مناسب ترین زمان یعنی آذر ماه اقدام به کاشت آن نمایید.

خرید نهال بادام تجاری و پربار از نهالستان بزرگ و مجوز دار رویال نهال

خرید نهال بادام تجاری و پربار از نهالستان بزرگ و مجوز دار رویال نهال:

بعد از معرفی ارقام تجاری و پربار نهال های بادام، بهتر است با نهالستان معتبری هم برای تهیه و خرید نهال ها و حتی احداث باغ بادام آشنا شوید. نهالستان رویال نهال، بزرگ ترین نهالستان در کشور می باشد که با کامل ترین ارقام نهال بادام که همگی دارای گواهی سلامت و اصالت هستند، مورد تایید جهاد کشاورزی است. در صورت خرید نهال بادام از این نهالستان می توانید از خدمات و مشاوره های کارشناسان این مجموعه تا زمان برداشت محصول بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان از صحت گفته های فوق به سایت نهالستان رویال نهال، مراجعه کنید به همین منظور کافیست در گوگل رویال نهال را جستجو کنید. همچنین می توانید به صورت ۲۴ ساعته با پشتیبانی و مشاوران مجموعه در تماس باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.