450 میلیارد تومان ضرر ناقابل بلژیکی!

از زمانی که او ایران را با ناکامی محض ترک کرد و رئیس فعلی فدراسیون به بهانه قلب درد از پستش استعفا کرد، ماجرای چنین ضرر تاریخی مدام بازنشر شد تا حدی که دیگر همه از شنیدن جزئیات آن دلزده شدند. حالا که حکم نهایی صادر شده، یک نگاه گذرا به آن شاید بد نباشد. ‌ با ذکر این نکته که عوامل عقد این قرارداد، هنوز هم تصمیم‌گیرندگان اصلی فوتبال ایران هستند و احتمالا تصمیم دارند صندلی‌شان را همچنان حفظ کنند!

آن‌طور که تابناک گزارش داده، کمی بیش از دو ماه قبل و پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال که یک بار دیگر با پیروزی مهدی تاج به پایان رسید، دادگاه عالی ورزش که مشغول بررسی پرونده بود، فدراسیون را به پرداخت ۳ میلیون و ۷۰۰هزار یورو با جریمه ۵ درصدی در صورت دیرکرد به مارک ویلموتس اجبار کرده بود که حالا این مبلغ یک میلیون افزایش پیدا کرده است!

تارقلی‌زاده، رئیس دپارتمان بین‌الملل خبر آن را این‌گونه اعلام کرد: «آقای ویلموتس یک فرد شارلاتان است که همسرش هم وکیل است و با دو وکیل خبره دیگر تلاش داشتند مساله را کش بدهند و مبالغی را به عنوان سود پول و بیکاری بگیرند. ما این جریان را پیگیری کردیم و با ارتباطاتی که وجود داشت جلوی آن را گرفتیم و پرونده با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بسته شد.»

حالا اینکه پای این شارلاتان چگونه به فوتبال ایران باز شد را نمی‌دانیم اما عجالتا این صحبت‌ها، برای فدراسیونی که ساختمانش هنوز در گروی بدهی به شستا است و مشکلات زیادی هم در خصوص مشکلات مالی‌اش به گوش می‌رسد، پول نمی‌شود؛ به خصوص اینکه باید مشخص شود دلیل این یک میلیون افزایش چه بوده است.

آن‌طور که تابناک در گزارشش قید کرده، با توجه به پرداختی ابتدای قرارداد به ویلموتس، حضور کمتر از ۲۰۰ روزه او روی نیمکت تیم ملی ایران ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو آب خورده که با قیمت روز ارز می‌شود چیزی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان ناقابل! دستمزد مربی بلژیکی که در ۶ بازی دو باخت و یک تساوی به دست آورد و در حال حذف کردن ایران در همان مرحله ابتدایی مقدماتی جام جهانی بود.

کسی که پس از ترک ایران از سال ۲۰۱۹ تاکنون، فقط ۱۰ بازی هدایت راجا کازابلانکا مراکش را به عهده داشته و چندی قبل هم از سمت مدیرفنی تیم دسته دومی شالکه اخراج شد! این تمام شرح ماوقع ماجرای کسی بود که پرونده‌ خسارتش به بیت‌المال می‌تواند به کتاب‌های درسی راه پیدا کند، اما اینجا انگار این مسائل برای کسی مهم نیست که حداقل مشخص شود چرا و به چه علت به یک مربی درجه چندم اروپایی چنین غرامتی پرداخت می‌شود. تازه دستمزد دستیارانش هم بماند که آن‌هم یک دادگاه جدا و احتمالا جریمه چند صد هزار یورویی دیگری دارد!