سندرز: ترامپ به 100 دلیل برای رئیس‌جمهوری آمریکا مناسب نیست

«برنی سندرز» سناتور حزب مستقل در گفت‌وگویی از «فاشیست» خواندن «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه خودداری کرد اما وی را در عوض فردی «مُستبد» و «خودکامه» خواند.

سندرز در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در پاسخ به این سوال که «آیا فکر می‌کند ترامپ یک فاشیست است»، گفت: «من دوست ندارم از این کلمات استفاده کنم، اما واضح است که وی علاقه بسیاری به اقتدارگرایی و تضعیف دموکراسی آمریکایی دارد. اما به نظر من، اتفاقی که برای طبقه کارگر در این کشور می افتد، اهمیت دارد».

وی در این مصاحبه افزود: او مردی است که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شورشی را برانگیخت تا برای نخستین بار در تاریخ آمریکا از انتقال مسالمت آمیز قدرت جلوگیری کند. پس آیا دونالد ترامپ به دموکراسی و حاکمیت قانون اعتقاد دارد»؟

خبر مرتبط
ترامپ: کامالا تو اخراجی، برو!

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقیب دموکرات خود کامالا هریس را به نابودی ایالات متحده متهم کرد و خطاب به وی گفت: تو اخراجی.

این سناتور حزب مستقل نزدیک به دموکرات، در ادامه به برخی از جمهوری‌خواهان شناخته شده اشاره کرد که دست از حمایت از ترامپ برداشته اند و گفت که دلیل آنها اقتدارگرایی ترامپ است.

وی به مایک پنس معاون ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: دلیلی وجود دارد که مایک پنس می گوید از دونالد ترامپ حمایت نمی کند. چرا میت رامنی نامزد سال ۲۰۱۲ حزب جمهوری خواه هم منتقد ترامپ است؟ این به خاطر مسائل سیاسی نیست».

سندرز سپس ادامه داد: «آنها درک می‌کنند که ترامپ فردی مستبد است، به حاکمیت قانون اعتقادی ندارد و به صد دلیل برای رئیس‌جمهوری آمریکا مناسب نیست.»

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تائید کرد که ترامپ یک فاشیست است.

تائید هریس پس از اظهارات ژنرال جان کلی رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری ترامپ صورت می گیرد که رئیس جمهوری سابق را یک «فاشیست تمام عیار» دانسته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.