کالدرون دوم در پرسپولیس؟

از ابتدای فصل و با بهبود مصدومیت سنگین سلمانی، بسیاری منتظر بودند او تبدیل به ستاره سرخ‌پوشان در لیگ بیست‌وچهارم شود، اما این اتفاق رخ نداد. خوان کارلوس گاریدو از همان ابتدای فصل نشان داد تحت تاثیر علاقه هواداران به سلمانی قرار ندارد.

او تنها در دیدار با چادرملو از یاسین در ترکیب اصلی استفاده کرد، اما هافبک میانی سرخ‌ها در همان مسابقه هم تعویض شد و بعد دیگر مورد استفاده قرار نگرفت. شکل رفتار گاریدو با سلمانی و البته سایر بازیکنان، تا حدودی یادآور سیاست‌های گابریل کالدرون است؛ سرمربی آرژانتینی قرمزها در لیگ نوزدهم که به هیچ عنوان توجهی به اسم بازیکنان نداشت و صرفا آنهایی را که به زعم خودش آماده‌تر بودند به زمین می‌فرستاد.

کالدرون طی نیم‌فصل کار در ایران، بارها نفرات اسم و رسم‌داری مثل علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان را نیمکت‌نشین کرد و یکی مثل سروش رفیعی را که آن زمان محبوبیت بسیار زیادی داشت، همان اول در فهرست مازاد قرار داد. کالدرون عقیده داشت اولویت با بازیکنانی است که بهتر تمرین کنند و البته چون به تدریج نتایج بهتری گرفت و تیمش را قهرمان نیم‌فصل کرد، کسی نتوانست از او ایراد بگیرد. حالا شاید گاریدو هم همین سیاست را دنبال می‌کند؛ مردی که اگر او هم نتیجه بگیرد، حتما در آینده به جای نکوهش، ستایش خواهد شد.