نیمه‌جان سربلند

*پرسپولیس حالا تنها بازمانده ایران در قطر است؛ تیمی که السد را با شایستگی برد. صادقانه باید گفت یک پنالتی تیم قطری در این بازی سوخت، اما واقعا نمی‌شود صعود پرسپولیس را به اشتباهات داوری ربط داد. آنها دو بار تیر دروازه السد را لرزاندند و موقعیت‌های دیگری را هم برای گلزنی از دست دادند. سزاواری پرسپولیس برای این صعود، چنان بود که کارشناسان تلویزیون قطر به تمجید از سرخپوشان ایرانی پرداختند و یک روزنامه‌نگار عربستانی هم توییت کرد: «بالاترین احترام‌ها را برای تیم ایرانی قائلم. آنها با وجود جدایی چند ستاره و سود بردن از تنها یک بازیکن خارجی، به شکلی شگفت‌انگیز درحال جنگجویی در لیگ قهرمانان هستند.» یک خبرنگار دیگر عربستانی هم با انتشار پستی جالب و خرافی در شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی کرده پرسپولیس قهرمان آسیا خواهد شد. این خبرنگار می‌گوید الهلال عربستان در یک بازه زمانی سه ساله ابتدا به فینال رسید، بعد در مرحله گروهی حذف شد و نهایتا جام قهرمانی را بالای سر برد. حالا همین چرخه سه‌ساله برای پرسپولیس درحال طی شدن است. سرخپوشان دو سال پیش به فینال آسیا رسیدند، پارسال از دور گروهی اوت شدند و این فصل شاید نوبت قهرمانی‌شان باشد. بگذارید برای اولین بار آرزو کنیم پیش‌بینی سعودی‌ها درست از آب در بیاید!

* ماجراجویی پرسپولیس در آسیا برای این تیم ارزآوری هم دارد. سرخپوشان که تا پیش از این درآمد ۲۶۰ هزار دلاری از لیگ قهرمانان را قطعی کرده بودند، با پیروزی بر السد علاوه بر درآمد ۵۰ هزار دلاری این برد، پاداش ۱۵۰ هزار دلاری صعود به یک‌چهارم نهایی را هم نقد کردند. به این ترتیب مجموع آورده فعلی سرخ‌ها ۴۶۰ هزار دلار است. پرسپولیس اگر بازی بعدی را هم ببرد، ۳۰۰ هزار دلار به این رقم اضافه خواهد شد؛ ۵۰ هزار تا بابت برد و ۲۵۰ هزار تا بابت صعود به نیمه‌نهایی.

* نهایتا اینکه قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، ظهر دیروز برگزار شد. بر این اساس دو تیم عربستانی الاهلی و النصر به هم خوردند و پرسپولیس هم باید با پاختاکور مصاف بدهد. دیدار نماینده کشورمان با حریف ازبک، فردا از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز خواهد شد. پاختاکور تیم یکدست و قدرتمندی است که در مرحله قبلی از سد استقلال گذشت. این تیم که در دو سال گذشته کمترین تغییرات را داشته، پارسال هم در مرحله گروهی موفق به شکست پرسپولیس شد. بنابراین حتما قرمزها می‌دانند که چه بازی دشوار و سنگینی پیش رو خواهند داشت.