شماره روزنامه ۶۰۳۷
|

  • احداث؛ ۱۷ ماه، تعمیر؛دو سال!

    یکی از تکراری‌ترین سوژه‌های ورزش ایران کمبود سازه‌های استاندارد و آبرومند است. در این مورد آن‌قدر گفته و نوشته‌ایم که به ستوه آمده‌ایم، اما به مصداق «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به‌جایی نرسد فریاد است»، هیچ‌کدام از این گلایه‌ها افاقه نکرده و کارگر نیفتاده است.
  • بس است رکوردشکنی!

    دنياي اقتصاد: لیونل مسی به مرحله‌ای از دوران بازی رسیده که شاید چابکی دوران اوجش را نداشته باشد، اما هرلحظه در حال خلق یک رکورد جدید است.
  • ابهام در احترام

    دنياي اقتصاد: آخرین بازی فصل ایران به اتمام رسید و قهرمان جام حذفی هم مشخص شد. سپاهان با برتری دو گله برابر مس رفسنجان توانست فصلی را که با جمع کردن ستاره‌ها شروع کرده بود، حداقل بدون جام به اتمام نرساند. آن‌هم با قهرمانی که دو پرده متفاوت برای تیم اصفهانی داشت.
  • ماتزاری می‌آید یا نه؟

    دنياي اقتصاد: در شرایطی که تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید تیم همچنان ادامه دارد، در تعطیلات پایان هفته یک اسم به‌طور فراگیر به عنوان گزینه اصلی نیمکت قرمزها مطرح شد؛ والتر ماتزاری، سرمربی ۶۲ ساله ایتالیایی که سابقه هدایت تیم‌های معتبر بسیار زیادی را مخصوصا در کشور خودش دارد، از جمله اینتر و سامپدوریا.
  • پشیمانی سودی ندارد

    دنياي اقتصاد: چهره خبرساز هفته گذشته فوتبال ایران علیرضا بیرانوند بود که بار دیگر قراردادش با باشگاه پرسپولیس را به‌طور یکطرفه فسخ کرد و البته این‌بار با موج بزرگی از خشم هواداران مواجه شد.
  • در انتظار پایان هفته دوم

    دنياي اقتصاد: با قطعی شدن صدرنشینی اسپانیا و البته تساوی انگلیس برابر دانمارک که بار دیگر تزلزل سه شیرها را نشان داد، امشب با برگزاری سه مسابقه رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ پیگیری می‌شود. ابتدا بازی‌های گروه F انجام می‌شوند که مطابق برنامه از ساعت ۱۶:۳۰ گرجستان به مصاف جمهوری چک می‌رود و نبرد جذاب ترکیه و پرتغال هم از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود. آخرین بازی امشب هم متعلق به گروه E است که بلژیک پس از شکست ناباورانه در بازی نخست، باید مقابل رومانی صف‌آرایی کند که برتری سه گله‌اش در بازی نخست برابر اوکراین یکی از شگفتی‌های جام بود. این بازی از ساعت ۲۲:۳۰ شروع می‌شود تا پرونده هفته دوم مرحله گروهی هم بسته شود.
  • شاه‌ماهی؟ دست بردارید!

    دنیای اقتصاد: اگر در کوچه و خیابان یا فضای مجازی نظر هواداران فوتبال را درباره نسل فعلی تیم ملی بپرسید، طبیعتا فاکتورهای زیادی را برای معرفی آنها به زبان خواهند آورد؛ اما به احتمال فراوان تکبر و لوس بودن، در زمره ویژگی‌هایی خواهد بود که زیاد به این نسل از بازیکنان تیم ملی اطلاق می‌شود. این حس را به راحتی از کامنت‌های پرشمار مردم و دیالوگ‌های روزانه هواداران می‌شود دریافت کرد.
  • سریال تکراری هر تابستان!

    دنياي اقتصاد: در شرایطی که تحرکات اینستاگرامی اخیر علیرضا بیرانوند بحث‌برانگیز شده بود و بوی جدایی می‌داد، دروازه‌بان پرسپولیس به سنت هر تابستان وفادار ماند و بار دیگر قراردادش با باشگاه را به‌طور یکطرفه فسخ کرد! خیلی اوقات قراردادها در فوتبال ایران آن‌قدر پرحفره و پرایراد بسته می‌شوند که بازیکنان به بهانه‌های مختلف همچون دیرکرد در وصول مطالبات خود می‌توانند آنها را فسخ کنند.
  • چه خوبه که نیستی!

    دنياي اقتصاد: شکر خداوند در هر شرایطی لازم است و گاهی اوقات باید به یاد آورد که چه بلاهایی از سر گذشته و آن را جزو نعمات به حساب آورد. مثلا اینکه پدیده‌ای مثل کارلوس کی‌روش دیگر در فوتبال ایران حضور ندارد، منشأ برکت است و این را به جز مردم کشورمان، کلمبیایی‌ها و قطری‌ها هم به خوبی درک کرده‌اند! منکر برخی کارهای مثبت سرمربی پرتغالی در فوتبال ایران نمی‌شویم، اما واقعیت اینجاست که برآیند حضور وی برای ما در بیش از ۸ سال کار کردن و تجربه ۳ جام جهانی، کاشتن تخم نفاق و درو کردن چند دستگی در پیکره این ورزش بود.
  • سرانجام بردیم

    دنياي اقتصاد: تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به مصاف آمریکا رفت و پس از تحمل ۸ شکست در تمامی بازی‌های قبل، در حالی که پیمان اکبری را برای دومین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت داشت حریف را ۳بر۲ شکست داد. بازی بعدی تیم ملی ساعت ۱۰:۳۰ امروز مقابل هلند است.
  • پایان نه‌چندان نکو

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که پس از پایان مسابقات لیگ بیست‌وسوم حرف و حدیث‌های متناقضی پیرامون ادامه همکاری جواد نکونام با استقلال منتشر شده بود، به نظر می‌رسد این داستان به پایان رسیده و جواد فصل آینده دیگر روی نیمکت آبی‌ها نخواهد نشست.
  • پاداشی فرا‌نجومی

    دنياي اقتصاد: نخستین دوره مسابقات لیگ نخبگان آسیا در حالی از شهریور امسال آغاز خواهد شد که پاداشی نجومی در انتظار تیم قهرمان این دوره از مسابقات است. بنا بر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم قهرمان لیگ نخبگان ۱۲ میلیون دلار پاداش می‌گیرد که رقم شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. پاداش اولیه و ثابت هر یک از تیم‌های حاضر در این مسابقات هم ۸۰۰ هزار دلار خواهد بود. جالب است بدانید هر تیم در مرحله گروهی لیگ نخبگان هشت بازی انجام خواهد داد و مرحله یک‌هشتم نهایی هم به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. از مرحله یک‌چهارم تا فینال، بازی‌ها به صورت متمرکز و تک‌بازی برگزار می‌شوند!
  • یک تقابل آشنا

    دنياي اقتصاد: آخرین شب از هفته اول رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، دو بازی جذاب داشت که ترکیه ۳بریک گرجستان را شکست داد و پرتغال هم در آخرین دقایق کامبکش برای جمهوری چک را تکمیل کرد و ۲بریک پیروز شد. امروز هم سه بازی جذاب برگزار می‌شود که ابتدا از ساعت ۱۶:۳۰ اسلوونی برابر صربستان می‌ایستد، سپس دانمارک از ۱۹:۳۰ باید به مصاف انگلستانی برود که با وجود برد در نخستین مسابقه نمایش متزلزلی داشت. آخرین بازی امشب هم قطعا جذاب‌ترین آن است، تقابل اسپانیا با ایتالیا از ساعت ۲۲:۳۰. در دوره‌های اخیر یک بار اسپانیا در فینال ۲۰۱۲ ایتالیا را شکست داد و سپس آتزوری، رقیب را از یورو ۲۰۱۶ حذف کرد.
  • بامداد شورانگیز

    دنياي اقتصاد: یک هفته پس از یورو ۲۰۲۴، از بامداد فردا رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا هم با حضور ۱۶ تیم در ۴ گروه شروع خواهد شد تا تابستان داغ فوتبالی تکمیل شود. از ساعت ۳:۳۰ بامداد جمعه آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در بازی افتتاحیه به مصاف کانادا می‌رود و سایر مسابقات از بامداد روز یکشنبه پیگیری می‌شوند. کوپا آمریکا سال ۱۹۱۶ برای نخستین‌بار برگزار شد و قدیمی‌ترین تورنمنت ملی فعال در دنیای فوتبال به شمار می‌رود. برای اولین بار قرار شده تا در این مسابقات از کارت صورتی استفاده شود؛ کارتی که به عنوان نشانه‌ای برای تعویض بازیکنی عمل می‌کند که دچار مصدومیت فیزیکی شده که سر او را تحت تاثیر قرار داده و مشکوک به ضربه مغزی است. ضمنا اجازه استفاده از ۶ تعویض در طول بازی تصویب شده و در صورتی که مصدومیت غیرقابل درمان مثل همین مورد ذکر شده پیش بیاید، تیم‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند. آمریکا برای دومین بار میزبان این رقابت‌هاست و قرار است برای نخستین‌بار از داوران خانم نیز در طول بازی‌ها استفاده شود. ضمن اینکه در اتفاقی جالب، اگر در دور حذفی بازی‌ها به تساوی بکشند خبری از وقت اضافه نخواهد بود و دو تیم مستقیما به ضربات پنالتی خواهند رفت. البته که این قانون عجیب برای فینال صدق نمی‌کند!
  • یک فینال و کلی قصه

    دنياي اقتصاد: از عجایب فوتبال ایران که قرار هم نیست تمام شود، همین رقابت‌های جام حذفی است. مسابقاتی که اگر برای برگزاری‌اش خبری از فشار افکار عمومی نبود و تحت لوای دوستان تصمیم‌گیرنده در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشد، احتمالا خبری از انجام آن مخابره نمی‌شد! تقریبا ۳ هفته پس از پایان لیگ برتر، قرار است امروز آخرین بازی باشگاهی فصل ۰۳-۱۴۰۲ فوتبال ایران در قالب فینال جام حذفی میان دو تیم مس رفسنجان و سپاهان اصفهان برپا شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر