کنایه علیرضا زاکانی به فیلترینگ در دهه 90/برخی برای فیلترینگ دکان زدند+فیلم

علیرضا زاکانی در سومین مناظره که از شبکه یک سیما پخش شد درباره فیلترینگ گفت: هیچ ملت و دولتی نیست که سرزمین و افکار خود را بخواهد با درک درست در اختیار بیگانه قرار دهد. صیانت موضوعیت دارد ولی فیلترینگ با آن متفاوت است.

وی ادامه داد: برخی همین آقایان که درباره فیلترینگ صحبت می کنند ابتدا بی پروایی کردند وامکان ظهور و بروز پیام رسان ها را برای ما جوری فراهم کردند که مبتنی بر ضوابط کشور ما نبود.

زاکانی ادامه داد: بعد آمدند دکانی باز کردند درباره فیلترینگ! همین ها که در ستاد برخی آقایان هستند. اگر سرور برخی از این پیام رسان ها به ایران بیاید دیگر فیلترینگی وجود نخواهد داشت. اگر آنها متعهد به قواعد کشور ما باشند مانعی ندارند.

وی ادامه داد: الان در شهرداری از هوش مصنوعی استفاده می کنیم. برخورد با تیک تاک را از امریکایی‌ها یاد بگیریم. ستاد آقای پزشکیان ایشان را به قعر چاه می‌برد.

 

وی گفت:‌سرعت اینترنت قرار است ۵۰ برابر شود. بیشترین فیلتر زمان خود ‌آقای پورمحمدی در دهه 90 بوده است. خوب است صداقت داشته باشیم.

زاکانی خطاب به پزشکیان گفت: اگر شوخی کردید در آن دنیا مواخذه می‌شوید اگر جدی گفتید در مورد حجاب‌بان‌ها توبه کنید. خارجی ها باید سرور پلتفرم شان را به داخل ایران بیاورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.