سعید جلیلی درباره زنان به مورگان شوستر استناد کرد!/ او به عزت زنان مسلمان ایرانی درود می‌فرستد!+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، سومین مناظره انتخاباتی، با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» از شبکه یک سیما برگزار شد.

در این مناظره، سعید جلیلی درباره زنان گفت: دشمنان روی موضوع زن متمرکز شده اند؛ عمیقا معتقدم که این یک نقطه قوت بوده که باعث شده روی این حوزه تمرکز کنند. داریم یک مدلی را در جهان در حوزه زن عرض می کنیم که باعث شده جهان متحیر بماند.

وی گفت: یک دیپلمات نروژی که در ایران فقه و حقوق خوانده بود می گفت چرا از قوت های خود در حوزه زنان دفاع نمی کنید. خیلی از موفقیت‌های ما در تاریخ و پس از انقلاب مرهون زنان و نقش آفرینی زنان مسلمان است. مورگان شوستر ۱۱ ماه در ایران بوده ولی از عزم زنان مسلمان ایران می‌گوید و به عزت زنان مسلمان ایرانی درود می فرستد.

جلیلی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر دشمنان خیلی روی موضوع زن در ایران متمرکز شده‌‌اند. آیا این نقطه ضعف در ایران بود یا قوت؟  عمیقاً معتقدم چون می دانند این یک نقطه قوت انقلاب اسلامی است که ایران می تواند با آن موفقیتهای خود را به رخ بکشد. تمدن غرب در موضوع زن به بن بست رسیده و به چالشهای جدی خورده است.

وی افزود: همین کسانی که امروز در برابر کشتار ده‌ها هزار زن در غزه و فلسطین سکوت می‌کنند و برخی هم با قاتلان عکس یادگاری می‌گیرند، یک دفعه در موضوع زن در ایران خیلی فعال می‌شوند. از بایدن گرفته تا ماکرون.

 وی تاکید کرد: ایران با الگوی جدیدی زنان خود را وارد صحنه کرده و مدلی را به جهان نمایش می‌دهد که همه‌ آنها متحیر مانده‌اند. زن کارآفرین مسلمان دانشمند و مادر نمونه دارد خودش را نشان می‌دهد. چیزی که خیلی زنان ما از آن نگران هستند، این است که چرا این نقش و موقعیت زن و نقش آفرینی زن دارد سانسور می‌شود؟

جلیلی گفت: یکی دو ماه پیش یک شرکت هوایی مپنا را دیدم که از ۲۵۰ کارشناس ارشد و ۸۰ PHD که کار بزرگی انجام می‌دادند نیمی از آنها زنان بودند. خانم دیپلمات نروژی که در ایران درس خوانده بود به من می‌گفت چرا از قدرت‌های خود دفاع نمی‌کنید و آنها را عرضه نمی‌کنید؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.