قول پورمحمدی به زنان/ لایحه عفاف و حجاب را پی می‌گیرم+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، سومین مناظره انتخاباتی با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» از شبکه یک سیما پخش شد.

مصطفی پورمحمدی در بخش دوم این مناظره گفت: حجاب حکم شرع و حکم قانون است و همه ما قبول داریم. ۴۰ سال است که تلاش می کنیم برای پوشش رسمی و اسلامی تا قانع کنیم و سبک مناسب را ترویج کنیم. خیلی هم از بیت المال هزینه کردیم. در صداوسیما و دانشگاه ها  و مدارس و ... اما به سطح مطلوب دست نیافتیم.

وی گفت: البته باید انتظارمان را هم تعریف کنیم. توقعمان چگونه است؟ چه کسی مقصر است؟ چه کسی باید توبیخ شود؟ مجریان و مربیان و دست اندرکاران و سخنوران و ماها یا مردم و جوانان و دختران و بانوان ما؟به تهاجم فرهنگی به صورت جدی معتقدم و نگرانی اساسی باید داشته باشیم ولی خیلی از سبک‌های متفاوتی که ما نمی‌پسندیم نه بر اساس اعتقادات بلکه برای لجبازی و اعتراض است. به این باید عمیقاً توجه کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: زنان و دختران ما نجیب و عفیف هستند؛ با زنانمان ستیز نکنیم. آیا اگر در خانه با زنان و دخترانمان ستیز کردیم ما پیروزیم؟ باید از خانه و مدرسه و اداره هر کاری را سامان دهیم و نکشد به جاهایی که ناچار شود پلیس عزیزمان که حافظ امنیت است و بسیجیان از جان بهترمان که شرف نظام و انقلابمان هستند را درگیر حوادث تلخ کنیم.

وی گفت: همه می دانیم موضوع حجاب پیچیده و ظریف است و نمی شود بی برنامه و فقط با روشهای تند با آن برخورد کرد. جواب نمی دهد! چرا اینقدر کشیدیم و کشیدند که پاره شد؟ ادامه بدهیم؟ موضوع زن و حجاب و عفاف و جایگاه زن ایرانی، نقطه قوت و امتیاز ماست. اشتباه نگیریم. 

وی خطاب به زنان گفت: قرار من با شما بانوان و دختران و جوانان عزیزمان این است: اگر موفق به اعتماد شما شدم، لایحه عفاف و حجاب که مطرح است و مورد بحث است را پس می گیرم حتما و در دولت با کارشناسان و دلسوزان و با خود خانمها می نشینیم و مفصل صحبت میکنیم که ببینیم چه راهکار و ضوابطی را باید اعمال کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.