گله مسعود پزشکیان از ممنوع‌الخروجی برخی فیلمسازان

مسعود پزشکیان در سومین مناظره تلویزیونی گفت: درباره سینما و هنر ما مشکلاتی داریم که در رابطه با این مشکلات باید موانع برداشته شود. امسال ۱۷ فیلم بلند داشتیم که در سینماهای بین المللی به نمایش گذاشته شد که در ایران زیرزمینی ساخته شدند و مجوزهای لازم نگرفته بودند و راحت توانستند آنجا بروند.

وی گفت: موانعی باعث شد هنرمندان در زیرزمین ها کار کنند. باید این موانع اصلاح شود و از حضور انها استفاده کنیم که بسیار مهم است. مثل اصغر فرهادی که همه او را می شناسید و در خارج برای او اعتباری قائلند.

پزشکیان گفت: خیلی از واحدهای مسکونی مهر را که در زمان محمود احمدی نژاد شروع به کار کرد، مسجد، کتابخانه، مدرسه و ورزشگاه ندارند و برای آن ها جای تفریح دیده نشد و فقط مسکن ساخته شد. ارزیابی ها نشان می دهد مشکلات خانوادگی و فرهنگی و اجتماعی در آنجا بیشتر از جاهایی است که این مناطق فرهنگی را دارند.
 
پزشکیان درباره خرید کتاب گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کتاب نخواندن، نداشتن قدرت خرید کتاب است؛ تا قدرت خرید نباشد استفاده از کتاب کاهش می یابد. 

وی گفت: اگر در دولت آینده حضور یافتیم، دولت باید به فیلم، فیلمسازان، هنر و سینما کمک کند که تقویت شوند و موانعی که مقابل هنرمندان است باید برداشته شود و کاری نکنیم که تعدادی ممنوع الخروج و تعدادی از کشور خارج شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.