شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۸ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۸۸

  • درجه مانور نقدی بانک‌ها

    دنیای اقتصاد: نقدینگی یکی از ارکان بازارهای مالی در سیستم بانکی هر کشور است. از بین سه راس مثلث مالی، یعنی بانک، بورس و بیمه، نقدینگی برای بانک‌‌‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که ممکن است سپرده‌‌‌گذاران بانک‌‌‌ها، هر لحظه، برای دریافت یا جابه‌‌‌جایی سپرده‌‌‌ خود اقدام کنند حتی در برخی مواقع، به دنبال برخی از نااطمینانی‌‌‌های اقتصادی، موج بزرگی از متقاضیان به بانک‌‌‌ها هجوم می‌‌‌برند تا سپرده خود را برداشت یا منتقل کنند. بنابراین، نحوه مواجهه بانک‌‌‌ها و موسسات اعتباری با این‌گونه اتفاقات، می‌‌‌تواند جایگاهی حیاتی برای بقای این موسسات داشته باشد.
  • جهش سرمایه بیمه تجارت‌نو

    دنیای اقتصاد: سرمایه شرکت بیمه‌ تجارت‌نو از ۶٠٠ میلیارد تومان با ۳۰۰ درصد افزایش طی دو مرحله به٢۴٠۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.مجمع عمومی فوق‌‌العاده صاحبان سهام شرکت بیمه تجارت‌‌نو با حضور اکثریت سهامداران با هدف افزایش سرمایه برگزار شد. پیرو مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر امکان افزایش سرمایه در شرکت بیمه تجارت‌‌نو، مجمع عمومی فوق‌‌العاده شرکت بیمه تجارت‌‌نو ساعت ۱۰ صبح مورخ ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور ۹۱.۳۶‌درصد از سهامداران، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده بیمه مرکزی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، و اعضای هیات‌مدیره برگزار شد. در این مجمع در راستای دستورالعمل هیات وزیران و ابلاغ بیمه مرکزی در خصوص افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌‌ای، مصوب شد که سرمایه شرکت از ۶٠٠ میلیارد تومان با ۳۰۰‌درصد افزایش طی دو مرحله به٢۴٠۰ میلیارد تومان برسد.
  • ۱۰ بانک برتر آمریکا

    دنیای اقتصاد: پذیرش سپرده و مدیریت صحیح آن، ارائه انواع تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی، سیستم‌های تسویه و پرداخت منظم، خدمات مالی و مدیریت ثروت از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود و بی‌شک از دلایل رشد اقتصادهای توسعه‌یافته از جمله ایالات متحده که به عنوان برترین اقتصاد جهان شناخته می‌شود را باید سلامت و مدیریت صحیح نظام بانکداری دانست. بر این اساس برترین بانک‌های این کشور مورد بررسی قرار گرفتند.
  • ردپای تسهیلات بدون بازگشت در بانک صنعت‌‌ و معدن

    در بانک صنعت و معدن طبق صورت مالی سال ۱۴۰۲ از حدود ۴۳۵ همت مانده تسهیلات، حدود ۲۳۴ همت جزو تسهیلات جاری و بیش از ۲۰۰ همت نیز مربوط به سه طبقه تسهیلات غیرجاری است. کل مانده تسهیلات این بانک دولتی، بیش از ۴۶‌درصد آن غیرجاری بوده است.نگاهی به اطلاعات صورت مالی سال‌های قبل از ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد حجم تسهیلات غیرجاری بانک در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۶.۴همت، ۶.۲ همت، ۱۳ همت و ۷۱.۸ همت بوده است. همچنین نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات نیز در این مدت به ترتیب ۶.۴ درصد، ۳.۸ درصد، ۶.۱درصد و ۲۷‌درصد بوده است. اینکه چرا رقم تسهیلات غیرجاری و سهم آن از کل مانده تسهیلات بانک در سال ۱۴۰۲ رشد انفجاری داشته، موضوع قابل تاملی است.
  • مس فیلیپین در سیطره چین؟

    دنیای اقتصاد: شرکت آلومینیوم چین موسوم به چینالکو در حال بررسی سرمایه‌‌‌گذاری در معدنی است که قرار است به بزرگ‌ترین معدن طلا و مس فیلیپین تبدیل شود تا بخشی از تلاش‌‌‌ها برای تقویت ردپای جهانی خود باشد. شرکت دولتی چینی معروف به چینالکو ممکن است سهامی به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار در شرکت منابع اندوفیل فیلس به دست آورد.
  • پرده دوم جنگ تجاری معدنی

    دنیای اقتصاد -فاطمه بابالو: جاکارتا می‌‌‌خواهد به صنعت خود کمک کند تا تحت ابتکار جو بایدن برای ساخت زنجیره تامین خودروهای الکتریکی در ایالات متحده، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی شود. انتظار می‌رود حدود ۸۰ درصد از تولید نیکل اندونزی در سال جاری از سوی تولیدکنندگان چینی جذب شود.
  • میراث زنگنه برای پاک نژاد

    محمود خاقانی / کارشناس نفت
    وزیر نفت دولت چهاردهم بعد از رای اعتماد مجلس، کار خود را در ساختمان وزارت نفت آغاز کرد اما کار دشواری در پیش دارد. یکی از الگوهای پیش روی پاک نژاد عملکرد وزیر نفت پیشین بیژن نامدار زنگنه است که می‌تواند برای وی راهگشا باشد؛ بنابراین بهتر است یک بار به مرور بخش‌هایی از کارنامه اجرایی وی بپردازیم.
  • ارز صادراتی؛ گامی مهم در حمایت از صنعت فولاد

    مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اعلام کرد: ابلاغیه بانک مرکزی و مجاز دانستن امکان استفاده از ارز صادراتی صنایع فلزی برای واردات یا تخصیص به شرکت‌های هم‌‌‌گروه با نرخ توافقی گامی مهم در حمایت از صنعت فولاد، توسعه صادرات و ارزآوری کشور است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر