قیمت دلار هوای خریدار و فروشنده را داشت/ مسیر بازار ارز مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز آخرین پنجشنبه تابستان را با حفظ تعادل در محدوده‌های مشخص آغاز خواهد کرد؛ روندی که چند هفته‌ اخیر در پیش گرفته است و به عقیده معامله‌گران از کاهش سیگنال‌های سیاسی منفی نشات گرفته است. فعالان بازار معتقدند ریسک‌های سیاسی می‌توانند انتظارات تورمی را تحت تأثیر قرار دهد و تقاضای کاذب را به معاملات وارد کنند؛ موضوع مهمی که نتیجه آن افزایش نرخ ارز خواهد بود. براساس پیش بینی تحلیلگران نزدیک‌ترین ریسک تأثیرگذار بر بازار ارز، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است که در صورت پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه و تشدید احتمالی تحریم‌ها، تراز ارزی کشور دستخوش تغییر خواهد شد. 

با این حال، تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند تا زمان اعلام نتایج انتخابات، تأثیرات این رویداد سیاسی بر بازار ارز محسوس نخواهد بود. همچنین، تنش‌های نظامی منطقه‌ای طی روزهای اخیر اثرگذاری کمتری بر بازار داشته است و واکنش هیجانی بازار به حوادث اخیر کاهش یافته است. اخبار مثبت جزئی در کاهش انتظارات تورمی ناکام بوده‌اند و فعالان بازار به این نوع اخبار اعتبار نداده‌اند. در مقابل اگر اخبار حاکی از گشایش‌های جدید ارزی یا سیاسی باشد، آغاز روند کاهشی در بازار ارز محتمل است.

با این همه، بازار ارز در روز چهارشنبه با روند منفی مواجه شد و قیمت دلار و درهم کاهش محسوسی را تجربه کرد. در این میان، حباب دلار به ۱۰۰ تومان رسید و حباب درهم نیز شاهد افزایش بود و در ۳۱۴ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در هرات هم با افزایش ۱۱۰ تومانی، در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز به کار کرد، اما پس از مدتی روند کاهشی را تجربه کرد و به ۵۹ هزار و ۸۰ تومان رسید. در تهران هم، دلار با قیمت ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان بازگشایی کرد و پس از آن به ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان کاهش یافت. در نهایت قیمت دلار تهران از این مرز حمایت شد و به ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پالس قیمت دلار به خریدار و فروشنده؛ مسیر حرکت مشخص شد؟/ بازار ارز چشم انتظار فرا رسیدن پاییز/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 29 شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.