قیمت دلار در انتظار تعیین مسیر/ شرط مهم برای کاهش یا افزایش قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز این روزها ساز کاهش قیمت را کوک کرده است و با قدرت در آن می‌دمد؛ روندی که در پی آن شاهد معامله قیمت دلار در بازار هرات و تهران پایین‌تر از سطوح قبلی هستیم و معاملات روز یکشنبه هم از این قاعده مستثنی نبود. «کمبود نقدینگی در پایان ماه» و «لیدری قیمت درهم» دو عامل مهمی هستند که به عقیده معامله گران بر عقب نشینی قیمت‌ها در بازار ارز اثر گذاشته‌اند. در واقع با از دست رفتن مرز حمایتی درهم، قیمت‌ها در بازار ارز نزولی شدند و در پی کمبود نقدینگی بازار به حالت بلوکه درآمده و این موضوع فشار نزولی بر بازار را افزایش داده است.

قیمت دلار در بازار هرات هم که مدت‌‌هاست در میانه کانال ۵۹ هزار تومان در نوسان است، روز یکشنبه را در ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشایی کرد و سپس تا ۵۹ هزار و ۱۱۰ تومان کاهش یافت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، دلار هرات در حال نزدیک شدن به کف حمایتی خود است و این احتمال وجود دارد که از هفته آینده به مسیر صعودی بازگردد. این گروه معتقدند اصلاح قیمت اونس طلا به افزایش بیشتر قیمت دلار هرات کمک خواهد کرد.

دلار تهران هم مسیری مشابه دلار هرات را طی کرد و روز گذشته با بازگشایی در ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان، کاهش قیمت را تجربه کرد و ۵۹ هزار و ۵۰ تومان قیمت خورد. معامله‌گران معتقدند دلار تهران در محدوده ۵۹ هزار تومان معامله می‌شود و محدوده ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۹ هزار تومان نقشی مشابه نوسانات سال گذشته در محدوده ۵۰ تا ۴۹ هزار تومان ایفا می‌کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «درهم لیدر قیمت دلار شد؛ بازار ارز در حالت بلوکه/ دلار چشم انتظار الگوی جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 26 شهریور 1403» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.