بارش‌های رگباری این استان را فرا می‌گیرد

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی امروز /پنجشنبه/ برای نیمه شمالی استان بارش‌های رگباری و رعد و برق پیش بینی شده است.

حسین سلطانی روز پنجشنبه افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری تا ابری است و در شهرستان طارم بارش های پراکنده و رگباری و وقوع رعد و برق گزارش شده است.

وی یادآور شد: این شرایط جوی بعدازظهر امروز نیز با وزش باد همراه می شود و بارش های پراکنده فردا / جمعه/ نیز ادامه می یابد.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال خطر اصابت صاعقه خودداری کنند.

خبر مرتبط
فعالیت موج بارشی در برخی مناطق کوهستانی/ کوهنوردی ممنوع

ضیاییان درباره پیش‌بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی جمعه و شنبه (۳۰ و ۳۱ شهریور) گفت: شدت بارش‌ها برای ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی پیش‌بینی شده است و برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات شمال شرق، وزش باد شدید و افزایش ابر مورد انتظار است.

سلطانی با اشاره به وضعیت دمایی استان، گفت: همچنان هوای خنکی در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود که این شرایط تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: دمای هوای زنجان هم اکنون ۱۳ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش دارد.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۲۵ درجه، ابهر ۱۳ و ۲۲ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۲ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۲۷ درجه، قیدار ۹ و ۲۲ درجه، سلطانیه هشت و ۲۵ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.