سیگنال آمریکایی به بازار طلا و سکه/ قیمت‌ها نزولی می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی آخرین روز کاری هفته را آغاز خواهد کرد که نوسانات قیمت‌ها تحت الشعاع نتیجه جلسه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره آمریکا قرار گرفته است و معامله گران در انتظار واکنش بازار به این اتفاق مهم هستند. نتیجه جلسه مهم فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره شب گذشته منتشر شد و طبق گزارش‌ها، بانک مرکزی آمریکا با دو کاهش، نرخ بهره ۰.۵ درصدی را به ۵ درصد کاهش داد؛ اقدامی که بی‌شک تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت اونس طلا در ساعات آینده خواهد داشت. 

شب گذشته قیمت اونس طلا در ابتدا که نرخ بهره توسط پاول اعلام شد، با صعود به نزدیکی ۲۶۰۰ دلار رسید، اما تداوم این روند صعودی ادامه‌دار نبود و اونس با تغییر فاز، نزولی شد و تا ۲۵۷۰ دلار کاهش یافت.

با این حال، بازار طلا و سکه داخلی روز گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت ها بود و طلای آبشده که روز چهارشنبه با قیمت ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان آغاز به کار کرد، خلاف انتظارات برای تداوم حرکت صعودی، در ورود عبور از پله دوم کانال ۱۶ میلیون تومان ناکام ماند و در نهایت، در پایان روز چهارشنبه ۱۶ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان قیمت خورد. همچنین، حباب طلای آبشده افزایش یافت و به یک درصد رسید که براساس آن حدود ۱۸۰ هزار تومان از قیمت واقعی طلای آبشده حباب است. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «آمریکا سیگنال داد؛ قیمت طلا عقب نشست/ بازگشت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۹ شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.