طلا کمترین بازدهی را ثبت کرد؛ قیمت سکه تحت تاثیر 2 اتفاق مهم

به گزارش اقتصادنیوز، ماه پایانی تابستان ۱۴۰۳ در حالی برای بازار طلا و سکه آغاز شد که معامله گران و فعالان بازار مرداد را با دو اتفاق مهم پشت سر گذاشتند؛ اول رای اعتماد مجلس به همه وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان و دوم جهش بی‌سابقه قیمت اونس طلا در بازار جهانی.

کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در حالی رکورد ۲۳ ساله کسب رای اعتماد را شکست که دو وزیر او بیش از سایرین مورد توجه بازار قرار گرفتند، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه. بازار در روزهای ابتدایی دولت پزشکیان نست به اظهارات این دو وزیر گوش تیز کرد تا هم بینشی در سیاست خارجه و هم دستی در اقتصاد داشته باشد. از این بین اظهارات وزیر امور خارجه درباره برجام و جلسه وزیر اقتصاد با محوریت مقدمات پیوستن به FATF توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد.

اتفاق مهم دیگر برای بازار طلا و سکه به صعود تاریخی قیمت انس طلا تا مرز ۲۵۳۰ دلار در ۳۰ مرداد اختصاص داشت که رکورد جدیدی برای این فلز گرانبهای داخلی بود. به گزارش اقتصادنیوز، در مجموع آغاز شهریور با دو سیگنال متناقض از مرداد همراه شد و با این حال که بازار از رای اعتماد وزیران دولت چهاردهم سیگنال مثبت دریافت کرد اما رکورد انس طلا سیگنال افزایش به بازار داد. قیمت انس طلا با ورود به شهریور با کاهش از سقف تاریخی خود دور شد و در میانه ماه حتی به زیر ۲۵۰۰ دلار رفت، اما در بازگشت به زیر مرز ۲۴۸۰ دلار که سقف قبلی خود بود، ناکام ماند. در واقع سرنوشت قیمت انس طلا بین دو سقف گیر افتاده است و عبور از هر دو مرز، آغاز روند جدیدی را در پی خواهد داشت. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نوسان قیمت طلا و سکه زیر سایه 2 اتفاق مهم/ ربع‌سکه رکورددار افزایش قیمت شد؛ طلای آبشده کمترین نرخ بازدهی را ثبت کرد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.