شماره روزنامه ۶۱۲۸
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۷ دنیای اقتصاد

اخبار بنگاه های صنعتی و معدنی - روزنامه شماره ۶۱۲۷

  • ریسک رکود فولادی‌ها؟

    دنیای اقتصاد-سارا اصغری: بازار فولاد در ۶ ماه نخست سال‌جاری با رکود بازار و کاهش تولید فولادسازان این نیمه را به پایان رساند؛ این در حالی است که فعالان این حوزه معتقدند این بازار در ۶ ماه دوم سال، رکود بیشتری را تجربه خواهد کرد. در این رکود قابل پیش‌بینی عوامل خارجی همچون نتیجه انتخابات آمریکا و عوامل داخلی همچون به خواب رفتن پروژه‌‌‌های عمرانی تاثیرگذار به ‌‌‌شمار می‌‌‌روند.
  • بیوپلاستیک‌های جایگزین

    دنیای‌اقتصاد: اروپا در سال ۲۰۲۲، ۵۴ میلیون تن پلاستیک را به محصولات جدید پلاستیکی تبدیل کرد. ساخت‌‌‌و‌‌‌ساز، ۲۳‌درصد از این آمار را به خود اختصاص داده است. بسیاری از محصولات پلاستیکی برای ساخت‌‌‌و‌‌‌ساز (مانند درب و عایق) کاربردهای طولانی‌مدت دارند. با این حال، برخی از کاربردها صرفا شامل بسته‌‌‌بندی محصولات ساختمانی برای انتقال از سازنده به محل ساخت‌‌‌و‌‌‌ساز است.
  • بن‌‌‌بست انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر

    دنیای‌اقتصاد-فاطمه بابالو: ظرفیت انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر با سرعت بی‌‌‌سابقه‌‌‌ای در جهان در حال افزایش است. سرمایه‌گذاری جهانی در انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر در سال گذشته از ۷۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت که دو برابر میزان آن در سال ۲۰۱۵ است. با وجود همه پیشرفت‌‌‌ها، یک مشکل بزرگ وجود دارد؛ مقدار زیادی از آن هدر می‌رود. مزارع خورشیدی در بیابان‌‌‌های آریزونا افزایش می‌‌‌یابند، توربین‌‌‌های بادی در امتداد سواحل دریای شمال می‌‌‌چرخند و نیروگاه‌‌‌های برق‌آبی در دامنه کوه‌‌‌های اروپا دایر می‌‌‌شوند، بسته‌‌‌های سیاست سبز میلیارد دلاری - از جمله قانون کاهش تورم ایالات متحده و استراتژی‌‌ «‌ REPowerEU‌» اتحادیه اروپا - در حال رونق است. اما مشکلی وجود دارد؛ ذخیره و انتقال انرژی.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر