واکنش روسیه به اعلام آمادگی آلمان برای جنگ با این کشور

سفارت روسیه در برلین اظهارات مقامات آلمانی درباره آمادگی برای جنگ با روسیه را نگران کننده نامیده و یادآور شد که مسکو هیچ‌کس را تهدید نمی‌‌کند، همواره از گفتگوی سازنده استقبال کرده، ولی تلاش برای ترساندن و اعمال فشار بر آن کاملاً بی‌نتیجه است.

در پیامی در کانال تلگرامی این سفارت آمده است: «اتهامات بی‌اساس مبنی بر طراحی برنامه‌های "تهاجمی" توسط مسکو و آماده‌سازی برای حمله به ناتو، کاملاً بی‌پایه و اساس است.»

سفارت روسیه اضافه کرد: «مسکو هرگز هیچ‌کس را تهدید نکرده و نمی‌کند و همواره از گفتگوی سازنده برای حل اختلافات استقبال کرده است. البته هر گونه تلاش برای ترساندن کشور ما و اعمال فشار بر آن برای امتناع از مواضع اصولی خود کاملاً بی‌نتیجه خواهد بود.»

خبر مرتبط
خبر بد برای روسیه

کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده به همکاری با «حدود ۵۰ متحد و شریک» برای «برآوردن الزامات فوری اوکراین در میدان نبرد» ادامه خواهد داد.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه در برلین همچنین تأکید کرد که این کشور به دفاع از منافع حیاتی خود ادامه خواهد داد.

در اواسط آگوست، مقامات آلمان اعلام کردند که این کشور باید آماده جنگ با روسیه باشد، جنگی که ممکن است ظرف پنج سال آینده رخ دهد. میخائیل گیس، فرمانده منطقه‌ای بوندس‌ور در هامبورگ، تأکید کرد که این مسئله یکی از مهم‌ترین وظایف مشترک سیاستمداران، ارتش، جامعه تجاری و جامعه آلمان است.

اوایل ماه آگوست نیز آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان یادآور شد که استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در خاک آلمان از سال ۲۰۲۶ به بعد، امنیت این کشور را در برابر تهدیدات روسیه تضمین خواهد کرد. وی افزود که آلمان برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه به یک عامل بازدارنده قابل‌اعتماد نیاز دارد.

خبر مرتبط
ادامه واکنش‌ها به اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه مردم غزه/ حماس بیانیه داد

حماس در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که وزیر خارجه آلمان نقض آشکار توافقنامه ۱۹۴۸ درباره ممنوعیت نسل کشی و اعتراف روشن آلمان به مشارکت از تجاوزها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

برخی مقامات غربی اخیراً به‌طور منظم نگرانی‌هایی را درباره احتمال حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو را مطرح می‌کند و در میان شهروندان خود هراس ایجاد می‌کند. این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در ماه مارس تأکید کرده بود که روسیه قصد جنگ با ناتو را ندارد و چنین نگرانی‌هایی را «بی‌اساس» خواند. وی یادآور شد که این ناتو بوده که به مرزهای روسیه نزدیک شده است و نه برعکس.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.