روسیه توسط این کشور تحریم شد

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد نوشت: بریتانیا امروز بزرگترین بسته تحریمی خود را علیه ناوگان سایه ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) اعمال کرده است. به این ترتیب ۱۸ فروند کشتی دیگر از ناوگان سایه از ورود به بنادر بریتانیا منع می شوند و نمی توانند به خدمات دریایی جهانی دسترسی داشته باشند.

بر اساس این بیانیه همچنین چهار فروند کشتی ویژه حمل گاز طبیعی مایع (LNG) و شرکت Rusgazdobycha JSC روسیه نیز به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.

در این بیانیه با بیان این ادعا که «ناوگان سایه» روسیه به دنبال تضعیف تحریم ها علیه این کشور و برای امنیت تجارت جهانی خطرناک است، آمده است: ما به افزایش فشار بر صنعت نفت و گاز روسیه ادامه می دهیم. به همین خاطر امروز تعداد بیشتری از کشتی‌ها و سازوکارهایی را که کرملین برای تأمین مالی جنگ غیرقانونی خود علیه اوکراین استفاده می‌کند، هدف قرار دادیم.

دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس در این بیانیه مدعی شد: «ما باید در هر مرحله با فعالیت های بدخواهانه روسیه، خواه تاکتیک های غیرقانونی برای تقویت مهمات جنگی پوتین و خواه حملات وحشیانه در اوکراین باشد، مبارزه کنیم. من وظیفه شخصی خود را محدود کردن کرملین، بستن شبکه اطراف پوتین و دولت مافیایی او تعریف کرده‌ام.»

به گزارش ایرنا، روابط لندن و مسکو از سال ۲۰۱۸ به این سو، در پی ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روسیه در شهر سالزبری انگلیس تیره شده است.

در این میان جنگ اوکراین هم که در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد، به روابط متزلزل مسکو و لندن ضربه زده است.

این درحالی است که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون صدها شهروند و سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.