غلامرضا حیدری کردزنگنه، رئیس هیات مدیره بیمه معلم، ریاست مجمع عمومی‌عادی سالانه را برعهده داشت و محمدرضا سمیعی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران و امیرانباردار نماینده شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران به‌عنوان ناظرین جلسه، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند.  مجمع عمومی‌صاحبان سهام بیمه معلم پس از شنیدن گزارش هیات مدیره که توسط محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم قرائت شد و همچنین استماع گزارش بازرس و حسابرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۶ را تصویب و هیات مدیره با تقسیم ۲۴۷.۵۰۰ میلیون ریال (به ازای هر سهم ۱۶۵ ریال) سود موافقت کرد.

 طبق مصوبه مجمع، پاداش هیات مدیره به میزان سال قبل تعیین و روزنامه دنیای‌اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای اطلاع‌رسانی انتخاب شد.

دقایقی پس از پایان مجمع عمومی‌عادی سالانه، مجمع فوق‌العاده با دستور جلسه اصلاح اساسنامه برگزار شد. مجمع عمومی‌فوق‌العاده، اساسنامه جدید را براساس اساسنامه مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار مورد تایید و تصویب قرار داد.

   گزارش هیات مدیره از عملکرد سال مالی ۹۶

محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم با توجه به افزایش رقابت درسال‌های اخیر، سال ۹۶ را «توسعه بازاریابی» نام‌گذاری کرده بود. این نام در راستای تحقق اهداف طراحی شده در سند برنامه استراتژیک شرکت بر مبنای حضور پر قدرت در بازار است که مقرر و تعیین شد.

   تقسیم بازار به سه بخش

براساس گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی‌عادی صاحبان سهام بیمه معلم، درسال مالی ۹۶ که به

«توسعه بازاریابی» نام‌گذاری شده بود، این شرکت با هدف رشد و توسعه بازاریابی و فروش، بازار و مشتریان خود را به بخش‌های بازار سهامداری و مستقل تقسیم کرد که دو بخش فرهنگیان و حمل‌و‌نقل دریایی مشمول بازار سهامداری بودند.

۱-  خدمات به فرهنگیان

سرویس‌دهی به جامعه فرهنگیان که شامل کارکنان وزارت آموزش و پرورش، معلمان، دانش آموزان و موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است، یکی از اولویت‌های اصلی بیمه معلم عنوان می‌شود. بر این اساس کوشش شد با ارائه خدمات مطلوب، سطح رضایت فرهنگیان به بالاترین سطح ممکن برسد.

۲-  حمل‌و‌نقل دریایی

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران درچند حوزه بیمه‌ای با بیمه معلم تعامل دارد؛ این شرکت پوشش‌های کشتیرانی و درمان کارکنان شرکت کشتیرانی و سایر پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز را ارائه می‌دهد و با این هدف تلاش شد با ارائه خدمات مطلوب، رضایت حداکثری سهامداران فراهم شود.

۳-  بازار مستقل غیرسهامداران

بیمه معلم به موازات تمرکز بر دایره سهامداری، بازار مستقل یا خارج از دایره سهامداری را نیز برای خود ترسیم کرد و در این بازار که حجم عمده فروش توسط نمایندگان انجام می‌شود، برنامه‌های مدونی را اجرا کرده است که به این شرح است:

- ارتقای نظام بازاریابی و فروش

- افزایش فروش بیش از ۵۰ درصد در استان‌های پرپتانسیل

- تدوین دستورالعمل‌ها و نظامات شبکه فروش

- توسعه همکاری‌ها با کارگزاران و بازاریابان

- تمرکز بر اجرای طرح‌های ویژه فروش درکلیه استان‌های کشور

- ارتقای توان تخصصی کارکنان و نمایندگان

یادآور می‌شود، طبق گفته مدیرعامل بیمه معلم بخشی از طرح‌های جدید بیمه‌ای درسال ۹۶ آغاز شده است و نتایج این تلاش‌ها در سال مالی ۹۷ خود را نشان می‌دهد.

   برندینگ

‌بیمه معلم از طریق حضور موثر تبلیغاتی در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های مجازی، پروژه ارتقای برندینگ را اجرا کرد.

فاز اول کمپین سال ۹۶ پخش تیزرهای «لحظات تکرارنشدنی» درسراسر کشور با مفهوم نوینی ازخدمات بیمه بود. کلیپ‌های این طرح درصدا و سیما پخش شد. بیمه معلم دراین پروژه با صداقت کامل با مشتریان صحبت کرد و گفت بیمه نمی‌تواند تمامی ‌دارایی‌های افراد را تحت پوشش قرار دهد و بیمه معلم نمی‌خواهد مواردی را در تبلیغات عنوان کند که دسترسی به آن غیرممکن است.

   بهبود زیرساخت‌ها

بیمه معلم برای اجرای پروژه‌های خود به بررسی زیرساخت‌ها و بهبود آنها اقدام کرد. تا درنهایت مشتریان از خدمات و سرویس‌دهی بیمه معلم رضایت داشته باشند. بخشی ازاین اقدامات به این شرح است:

* بازنگری سند برنامه استراتژیک شرکت تا سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه نخست دربین شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان

 * توسعه سیستم ارزیابی عملکرد شعب و نمایندگان شرکت

* استقرار سیستم کنترل داخلی برای اولین بار درصنعت بیمه

* توسعه نظام مدیریت ریسک مبتنی بر استانداردهای بیمه‌ای

 * راه‌اندازی سه شعبه جدید در مناطق آزاد و ۹ باجه در شهرستان‌ها

* اجرای پروژه تملک و نوسازی شعب با خرید ۴ ملک و بازسازی ۴ شعبه شرکت

* راه‌اندازی سامانه صدور معرفی‌نامه بیمارستانی به‌صورت آنلاین در مراکز درمانی طرف قرارداد به‌صورت شبانه‌روزی

   برنامه  استراتژیک

از آنجا که توسعه ارتباط با مشتریان مهم‌ترین بحث بازاریابی است، مدیرعامل بیمه معلم سال ۹۷ را «ارتقای فرهنگ مشتری‌مداری در مسیر تحقق سند استراتژیک» نام‌گذاری کرد.

   عملکرد مالی بیمه معلم

بیمه معلم معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه دارد و درصدد است تا این سرمایه را افزایش دهد.  شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی ۲۰‌درصد،  بانک سرمایه ۲۰‌درصد، شرکت ساختمانی معلم ۷/ ۱۴‌درصد، شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران ۳/ ۱۳‌درصد، شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان ۱۳‌درصد، شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش ۳/ ۹‌درصد، شرکت سرمایه‌گذاری راستین نوین کیش ۷/ ۷‌درصد و سایر سهامداران ۲‌درصد ترکیب سهامداری بیمه معلم را تشکیل می‌دهند.

   حق بیمه

بیمه معلم درسال مالی ۹۶ با صدور ۲میلیون و ۸۰۰ هزار فقره بیمه‌نامه مبلغ ۱۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که نسبت به سال مالی قبل ۲۹ درصد رشد دارد. این در حالی است که رشد تولید حق بیمه درکل بازار بیمه کشور درسال ۹۶، ۲۱ درصد بوده است و نشان می‌دهد رشد فروش در بیمه معلم بیش از میانگین کل بازار بیمه است.

   مقایسه بودجه و حق بیمه تولیدی

بودجه بیمه معلم در ابتدای سال ۹۶ معادل ۱۱ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال بود که در انتهای سال به ۱۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال حق بیمه تولیدی رسید که این امر موجب تحقق ۱۰۸ درصدی بودجه شد.

   سهم بازار

در رقابت تنگاتنگ شرکت‌های بیمه دربازار، بیمه معلم نه تنها توانست سهم خود را دربازار حفظ کند بلکه با توجه به مدیریت ریسک و ارائه طرح‌های جدید این سهم را از ۴/ ۳ درصد درسال ۹۵ به ۶/ ۳ درصد درسال ۹۶ افزایش داد و جایگاه هشتم خود را حفظ کرد.

   خسارت پرداختی

بیمه معلم درسال ۹۶ توانست ۷ هزار و ۳۹ میلیارد ریال خسارت بابت جبران ۳۲۴ هزار فقره پرونده را پرداخت کند. هرچند میزان خسارات پرداختی درسال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن، ۱۷ درصد رشد دارد اما این در حالی است که تولید حق بیمه‌ها از رشد ۲۹ درصدی برخوردار است.

   ضریب خسارت

ضریب خسارت بیمه معلم در سال ۹۶ معادل ۲/ ۷۷ درصد است که در مقایسه با ضریب خسارت شرکت در سال ۹۵ با مقدار ۷۸‌درصد دارای کاهش ۸/ ۰ درصدی است. این در حالی است که بر اساس آخرین آمار منتشره

بیمه مرکزی، ضریب خسارت کل صنعت بیمه ۴/ ۸۳ درصد بوده است.

   سودآوری

بیمه معلم با پیاده‌سازی نظام مالی و اجرای مناسب سیاست کسب و کار ظرف ۶ سال توانست زیان ۴۴۹ میلیارد ریالی را به سود ۴۵۹ میلیارد ریالی تبدیل کند.  محمدابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم در خاتمه از سهامداران خواست در بحث افزایش سرمایه شرکت با هدف اصلاح ساختار مالی و افزایش قدرت توانگری شرکت به منظور پیشبرد اهداف استراتژیک و کسب بازده مناسب مشارکت کنند.

11-01

11-02