دو جایزه ویژه جهانی برای برگزیدگان دومین نمایشگاه ملی فن نما

مهرداد سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دنیای اقتصاد  گفت: برگزاری رویداد‌هایی مانند فن‌نما نقش حیاتی در بسترسازی برای توسعه علم و فناوری دارند. این رویدادها با گرد هم آوردن دانشجویان، محققان و شرکت‌های دانش بنیان، فرصتی بی نظیر را برای تبادل ایده‌ها، اشتراک گذاری تجربیات و ایجاد شبکه‌های همکاری فراهم می‌کنند.

وی در خصوص تاثیر نمایشگاه فن‌نما در امور پژوهشی و نوآورانه، تصریح کرد: نمایشگاه فن‌نما به عنوان یک پلتفرم علمی فناورانه، محیطی را برای معرفی و شکوفایی استعدادهای جوان و شرکت‌های نوآور فراهم می‌کند. این پلتفرم‌های علمی فناورانه نه تنها به گسترش مرزهای علم کمک می‌کند، بلکه با ایجاد انگیزه در نسل جدید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، آن‌ها را به سمت پژوهش‌های نوآورانه و کاربردی هدایت خواهد کرد. شرکت‌های دانش بنیان نیز با حضور در این رویدادها از فرصت‌هایی مانند جذب سرمایه گذار، توسعه بازارهای جدید و همکاری با متخصصان بهره‌مند می‌شوند که این امر در رشد آن‌ها و شتابدهی به پیشرفت علمی و فناورانه کشور موثر است.

مسوول شتاب دهنده علمی آموزشی تواترون در خصوص اخذ جوایز بین‌المللی برای شرکت‌های دانش بنیان، خاطر نشان کرد: اخذ جوایز جهانی برای شرکت‌های دانش بنیان و نوآوران اهمیت بسیاری دارد، زیرا این جوایز به تأیید نوآوری دستاوردهای آن‌ها در سطح بین الملل منجر می‌شود و به اعتبار و مشروعیت بیشتری به آنها می‌بخشد.

سلیمانی افزود: جوایز بین المللی نه تنها باعث جلب توجه سرمایه گذاران و ایجاد فرصت‌های همکاری در سطح جهانی می‌شوند، بلکه انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری به تیم‌های نوآور می‌بخشند تا پروژه‌های جدیدی را آغاز کنند. این جوایز به بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شرکت‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها بتوانند در بازارهای جهانی بهتر رقابت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، پس از رایزنی‌های صورت گرفته و معرفی ابعاد وسیع رویداد فن‌نما، ما توانستیم جوایزی را برای برگزیدگان رویداد فن‌نما دریافت کنیم. این جایزه ویژه که شامل تندیس و گواهی از طرف جامعه جهانی نوآوری، علوم و تحقیقات Global Community Innovation, Science, and Research (GCISR) و جایزه ویژه که شامل مدال و گواهی از طرف انجمن مخترعین ترکیهTurkish Inventors Association (TUMMIAD) می‌شود.

مسوول شتابدهنده علمی آموزشی تواترون با بیان اینکه مأموریت اصلی جامعه جهانی نوآوری، علوم و تحقیقات (GCISR ) ترویج نوآوری و توسعه علمی در سطح جهانی است، یادآور شد: این مجموعه با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای شکوفایی استعدادها، همکاری میان محققان و فعالان علمی و پیشبرد مرزهای دانش فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: GCISR به دنبال ایجاد پل‌های ارتباطی بین ایده‌های نوین و منابع جهانی است تا از این طریق به تحقق راه‌حل‌های علمی و فناورانه کمک کند. حمایت از برگزیدگان رویداد فن‌نما نیز در راستای همین مأموریت صورت می‌گیرد؛ چرا که این مجموعه باور دارد که شناسایی و حمایت از نوآوران جوان می‌تواند به توسعه پایدار علم و فناوری و همچنین حل چالش‌های جهانی از طریق ایده‌های نوآورانه منجر شود.

نماینده رسمی جامعه جهانی نوآوری، علوم و تحقیقات در ایران نیز تصریح کرد: TÜMMİAD (انجمن مخترعین ترکیه) با هدف ترویج نوآوری و اختراعات در سطح جهانی فعالیت می‌کند. این سازمان با ایجاد ارتباط بین مخترعان و سرمایه گذاران، تلاش خواهد کرد تا ایده‌های نوآورانه را به محصولات عملی و تجاری تبدیل کند. همچنین، با ارائه خدماتی مانند بازاریابی پروژه‌ها و آموزش نوآوری، به تقویت فرهنگ علمی و نوآوری کمک می‌کند و در صحنه جهانی علم و فناوری نقش مؤثری دارد.