بارش برف از  عصر  یک شنبه در اصفهان شروع شد و با ادامه بارش‌ها این خطه سفیدپوش شده است.

شاخص کیفی هوای اصفهان در ساعت ۱۰ دیروز  عدد ۳۴ (AQI) را نشان‌ ‌می‌دهد و اگر تا ۲۴ ساعت آینده، آلاینده‌های هوا افزایش نیابد، دوشنبه به‌عنوان پانزدهمین روزِ هوای پاک اصفهان در سالجاری ثبت می‌شود.

اصفهان در فروردین امسال ۱۲ روز و در پاییز و زمستان ۲ روز را با هوای پاک پشت سر گذاشته است.

شاخص کیفی هوا در ساعت ۱۰ صبح دیروز  در ایستگاه‌های انقلاب، ۲۵ آبان، پارک زمزم، پروین، دانشگاه صنعتی، کِردآباد، شهید خرازی، زینبیه، رهنان، فرشادی، فیض، میرزاطاهر و ولدان اصفهان با عدد کمتر از ۵۰ (AQI) هوای پاک را نشان می داد.

در همین حال کیفیت هوا در ایستگاه‌های کاوه، دانشگاه صنعتی و میدان احمدآباد نیز در وضعیت سالم قرار داشت.

همچنین طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور منتهی به ساعت ۱۰ صبح دوشنبه، کیفیت هوای خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و قهجاورستان در وضعیت پاک قرار دارد.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌داد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.