یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به شاهین‌شهر اصفهان الحاق می‌شود

استانداری اصفهان روز جمعه به نقل محمدرضا کاظمی طباء اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۳۸۴ نفر متقاضی حائز شرایط تأمین مسکن در شهرستان شاهین‌شهر و میمه مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای هفت هزار و ۷۳۷ نفر تأمین واحد انجام شده است، افزود: در بخش میمه، برای متقاضیان در شهرهای میمه، وزوان و لایبید مشکل تأمین مسکن و زمین نداریم و مقدمات واگذاری زمین انجام شده است تا با آماده‌سازی به متقاضیان تحویل شود.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در جلسه شورای مسکن استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی نیز برای حدود ۵۰ درصد متقاضیان تأمین زمین انجام شده است.

وی گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌های استان، طرح نهضت ملی مسکن ۱۴۷ هکتاری در شهرستان شاهین‌شهر و میمه است که در آن حدود ۱۱ هزار مسکن ساخته می‌شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پنج هزار واحد توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح احداث می‌شود.

کاظمی طباء با اشاره به پیشنهاد الحاقات جدید به شهرستان شاهین شهر و میمه در مورد ساخت مسکن روستایی گفت: با الحاق ۳۰ هکتار اراضی دولتی حاشیه جهادآباد و ۱۱۰ هکتار در شهرک صنعتی مورچه خورت نیز موافقت شد تا برای صنعتگرانی که در این منطقه ساکن هستند تأمین مسکن انجام شود. فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: در شهر گرگاب نیز ۲۰ هکتار الحاق به این شهر تصویب شد که توسط بنیاد مسکن به متقاضیان ارائه شود.

کاظمی طباء درباره طرح جوانی جمعیت در شهرستان شاهین شهر و میمه، اظهار کرد: یکهزار و ۱۵۴ نفر در این شهرستان مشمول طرح جوانی جمعیت هستند و واگذاری زمین در شهرهای میمه، وزوان و لایبید به متقاضیان انجام شده است. وی ادامه داد: تامین زمین در شاهین‌شهر، گز و گرگاب انجام نشده است که با الحاقاتی که مورد موافقت قرار گرفت، چالش تامین زمین در این طرح رفع خواهد شد. بر اساس این گزارش، در حاشیه صد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان، مرحله دوم قرعه‌کشی واگذاری پلاک‌های زمین به متقاضیان چهار فرزندی زیر ۲۰ سال در شهر بهارستان نیز انجام شد.