۱۵ منطقه به مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان افزوده می‌شود

نادر آخوندی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ منطقه نمونه گردشگری در استان اصفهان وجود دارد که ۱۵ منطقه دیگر به شمار این مراکز افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ۹ منطقه مذکور سرمایه‌گذار وجود دارد، تصریح کرد: چشم‌انداز استان با افزودن مناطق نمونه گردشگری، درآمدزایی از این صنعت خواهد بود که در انتقال تاریخ، تمدن و فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری نیازمند تسهیل شرایط بوده که در مدیریت استان با همکاری مقامات کشور این اتفاق رقم خورده و شاهد روند پیشرفت فرآیندهای اداری و زمینه‌سازی آغاز کار سرمایه‌گذاران است.

به گفته وی، فعالیت در این مناطق نمونه گردشگری نیازمند سرمایه‌گذار خاص خود است که اخذ مصوبه و بررسی پیشنهاد طرح با رعایت همه اصول فنی و اهلیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

آخوندی معتقد است، ۱۱۴ شهر استان اصفهان هرکدام ظرفیت و توانمندی خاصی در حوزه گردشگری دارند که تنوع گونه می‌تواند در ماندگاری سفر و افزایش مسافرت‌ها تأثیر بگذارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی برای هم‌افزایی بین بخشی در راستای رونق صنعت گردشگری شهرهای استان اصفهان تشکیل می‌شود، افزود: موانع پیش روی این بخش در همین کمیته‌ها مورد بررسی و راهکارسنجی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، تأمین آب یکی از مهم‌ترین نیازهای سرمایه‌گذاری بوده که با توجه به شرایط، تدبیر و برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته تا با کمترین میزان آب مورد نیاز فعالیت تامین شود.

آخوندی با بیان اینکه توسعه و رونق صنعت گردشگری نیازمند پیشرفت در سایر بخش‌ها است، خاطرنشان کرد:‌ حمل و نقل یکی از حوزه‌های مهم و زیرساختی برای گردشگری به حساب می‌آید که در این خصوص بخش خصوصی با تسهیلات دولتی وارد شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، ادامه داد: تأمین زمین مورد نیاز برای پروژه‌های گردشگری با تعامل بین راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی انجام و تعارضات در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.