میثم جعفر زاده، در جریان بازدید از طرح‌های آب‌رسانی روستاییان در نائین، بابیان اینکه میانگین دسترسی روستاییان به آب شرب در دنیا ۶۵ درصد است، اظهار کرد: باوجوداینکه شاخص دسترسی روستاییان به آب شرب در کشور از میانگین در دنیا بالاتر است‌، اما  این عدد و رقم برای ما آن‌چنان اهمیت ندارد. آنچه بیش از هر چیزی مهم است رضایت تک‌تک مردم به‌ویژه محرومین است.

وی بابیان اینکه ما نسبت به ایجاد رضایتمندی  مردم از نظام مسئول هستیم، گفت: تامین آب شرب پایدار روستاییان باید ۲۰ سال پیش انجام می‌شد، اما به هر دلیل که این امر صورت نگرفت باید هم‌اکنون که عزم ملی براین امر فراهم‌شده همه دست‌اندرکاران این پروژه با همدلی و تعامل با یکدیگر بستر تامین آب شرب روستاییان در کشور را فراهم کنند.

رئیس مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو با اشاره به تامین پایدار آب شرب بیش از ۱۰ هزار روستا در کشور، خاطرنشان کرد: باید با وحدت رویه و اهمیتی  که مسئولان در اجرای این پروژه مردمی به خرج می‌دهند در آینده نزدیک شاهد ایجاد زیرساخت‌های لازم در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور برای تامین آب شرب باشیم، به‌طوری‌که تا چندین دهه دیگر دغدغه خدمات‌رسانی در بخش آب شرب به روستاییان نداشته باشیم.

جعفر زاده با اشاره به چگونگی اجرای تاسیسات آب در روستاها گفت: اجرای تاسیسات آب شرب در روستاهای کشور باید مطابق با اصول  فنی و مهندسی انجام شود و نظارت کامل و دقیق بر تمام مراحل اجرای این پروژه‌ها در اقصی نقاط کشور صورت گیرد.

جعفر زاده تصریح کرد:اجرای تاسیسات آب در روستاها باید ازلحاظ کیفی و اصول  فنی مهندسی درخور نظام جمهوری اسلامی باشد. آب‌رسانی به روستاییان باید با تمام توان عملیاتی شود تا پروژه جهاد آب‌رسانی به روستاها در موعد مقرر به پایان برسد.

وی گفت: از آبفای استان اصفهان انتظار می‌رود در کم‌ترین زمان ممکن با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص زیرساخت‌های آب‌رسانی به روستاها را در قالب طرح جهاد آب‌رسانی  را فراهم نمایند.

همچنین معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان نیز اعلام کرد: در شهرستان نایین و در مرحله نخست اجرای این طرح، ۲۸۶۰ نفر در ۵۴ روستا از آب‌رسانی پایدار بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر حفر و تجهیز دو حلقه چاه آب، ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ۴۴۵۰ مترمکعب مخزن و ۵ باب ایستگاه پمپاژ نیز اجرا و احداث می‌شود.

محسن صالح افزود: در قالب این طرح، ۱۳ مخزن آب در روستاهای نایین احداث می‌شود که با احداث این  مخازن، آب شرب ۶۰ روستا با جمعیت حدود ۵۵۰۰ نفر به‌صورت پایدار تامین می‌شود و این روستاها از چرخه آب‌رسانی سیار حذف می‌شوند و در حال حاضر احداث مخازن ۱۰۰۰ مترمکعبی تعادلی مجتمع در محدوده گردنه کهنگ، مخزن ۵۰۰ مترمکعبی بین‌راهی کوهپایه علون آباد در مجتمع کوهستان بهارستان و مخازن ۱۰۰ مترمکعبی روستای کبر آباد و مخزن۵۰ مترمکعبی رحیم‌آباد مجتمع روستایی لای سیاه آغازشده است.

وی افزود: آب‌رسانی به روستاهای مجتمع روستایی لای سیاه و کوهستان بهارستان نایین در قالب ۲ فاز در دهه فجر سال  گذشته و هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری رسید و با اجرای ۶۰ کیلومتر خط انتقال، ۴۰ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۲۵۰۰ نفر تحت پوشش آب‌رسانی پایدار قرار گرفت.   در مردادماه سال جاری توافق‌نامه آب‌رسانی شرب به ۳۰۰ روستای استان(قرارداد دوم) به امضاء رسید. در مرحله دوم  این تفاهم‌نامه،  آب‌رسانی پایدار به ۳۰۰ روستا در ۲۵ شهرستان استان اصفهان با اجرای ۸۵۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۳۴ باب مخزن با حجم کلی ۲۰۰۰۰ مترمکعب، احداث ۲۴ باب ایستگاه پمپاژ در مدت سه سال بااعتباری بالغ‌بر ۹۶۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.