به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی‌‌اکبر محرابیان صبح دیروز، در نشست سراسری مدیران ستادی و مدیران عامل آب منطقه‌‌ای کشور به‌منظور ادامه بررسی آخرین وضعیت و زمان بهره‌‌برداری پروژه‌‌های اولویت‌‌دار و اضطراری بخش آب، ضمن اشاره به پیش‌‌بینی‌‌های صورت‌گرفته مبنی بر افزایش بارش‌‌ها در پاییز امسال بیان کرد: این امر در چنین شرایطی در کنار امیدبخشی به افزایش منابع آبی کشور،  زنگ خطری برای ما محسوب می‌‌شود و لازم است اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌‌های لازم برای مهار سیلاب به‌خصوص در بستر رودخانه‌‌ها و نیز اجرای پروژه‌‌های اضطراری، رفع انسداد و لایروبی رودخانه‌‌ها در دستور کار باشد.

وزیر نیرو در همین زمینه افزود: به واسطه برنامه‌‌ریزی و مدیریت کارآمد تلاش داریم از بارش‌‌های پاییزی با کمترین خسارت، بیشترین بهره‌‌برداری را داشته باشیم. در چنین شرایطی باید نقاط گلوگاهی و حادثه‌خیز مناطق مختلف کشور مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در پیشبرد و بهره‌‌برداری از پروژه‌‌های صنعت آب کشور، ادامه داد: قرار است به نحوی مدیران صنعت آب کشور مدیریت کنند که در زمان‌‌های معین و طبق جدول، پروژه‌‌ها به سرانجام برسند و افتتاح شوند.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه در برخی از استان‌‌های کشور حدود ۱۳ تا ۱۵پروژه اولویت‌‌دار در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: بر این اساس انتظار می‌‌رود به نحوی مدیریت شود که همه پروژه‌‌ها به‌ویژه پروژه‌‌های اولویت‌‌دار مطابق جدول زمان‌‌بندی پیگیری شوند. به گفته وزیر نیرو، مهم‌‌ترین پارامتر و شاخص ارزیابی مدیران توسط دولت، ملت و نظام اجرای به‌موقع و کیفی این پروژه‌‌هاست.

محرابیان در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در آستانه بارش‌‌ها هستیم و برنامه منابع و مصارف از دو هفته دیگر آغاز می‌‌شود. بر این اساس لازم است مدیران حوضه آبریز، جداول منابع و مصارف را آماده کنند و برای تصویب ارائه دهند تا مدیریت منابع آب کشور براساس این برنامه صورت بگیرد.