وی با بیان اینکه پلتفرم پارلمان بخش خصوصی اصفهان در حال تبدیل شدن به فضایی صادراتی است و صادرات، دغدغه تمامی بخش‌های اتاق اصفهان می باشد، تصریح کرد: نخستین دستور کار اتاق دهم در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان نیز به توسعه صادرات، اختصاص یافته است.

رئیس دوره دهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان بر لزوم همت و تعامل بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان برای کمک به صادرات تاکید کرد.

او معرفی افرادی برای کمک به توسعه صادرات در کشورهای هدف صادراتی به عنوان رابط بازرگانی با هزینه و مدیریت اتاق ایران، ارایه ارز حاصل از صادرات به تجار و تولیدکنندگان در بانک‌های کشورهای هدف، جلوگیری از صدور بخشنامه‌های صادراتی لحظه‌ای و متعدد، تهیه بسته سرمایه‌گذاری با تعامل استانداری به منظور تسهیل سرمایه گذاری در استان و تاسیس دفاتر صادراتی در کشورهای مختلف را تنها بخشی از پیشنهادات و امور در دست اقدام دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان معرفی کرد.

 وی گفت: تمامی این اقدامات در راستای جلب اعتماد و تسهیل امور صاحبان کسب و کار و اداره امور به صورت شفاف و با برنامه مدون می باشد که تمامی این امور حاصل تلاش و همت جمعی اعضاء هیات رئیسه و هیات نمایندگان دوره دهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان است.

خواستن؛ پیش شرط رسیدن به موفقیت

همچنین سید وحید دزفولی عضو هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان با بیان اینکه حتی در شرایط موجود با وجود مشکلات می توان در حوزه بین الملل اقدامات خوبی انجام داد، بر اهمیت فعل خواستن و داشتن همت تاکید کرد.

وی پیش شرط ادامه حیات کسب و کارها را ورود به حوزه صادرات دانست و تصریح کرد: تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن، افول ارزش پول ملی و وابستگی به ارزهای خارجی مشکلات زیادی را برای صاحبان صنایع ایجاد کرده که با ورود به حوزه صادرات می توان با ارزآوری به کشور بر این مشکلات فایق شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان وجود منابع سرشار خدادادی، انرژی ارزان و موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و منطقه ای کشورمان را مزیتی برای کسب و کارها دانست و تاکید کرد: دروازه‌های فتح نشده زیادی پیش روی ما وجود دارد که فقط نیازمند همت بوده و باید جوانان را نسبت به آینده دلگرم کنیم.

اهمیت جانشین پروری در دوره دهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان

مژگان ایزدی دیگر عضو هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان نیز ضمن اشاره بر اثرات مثبت برگزاری دوره‌های بازرگان کوچک، بازرگان نسل فردا و برپایی دوره‌های آموزشی برای رده‌های مختلف سنی، افزود: جانشین پروری و برگزاری دوره‌های آموزشی به جد در دوره دهم فعالیت پارلمان بخش خصوصی اصفهان دنبال می شود.

وی با اشاره به تاثیر برگزاری این دوره‌ها در ایجاد انگیزه و امیدآفرینی میان نسل جوان، این امر را دارای قابلیت فراگیری در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور دانست.

رئیس شورای عالی بانوان در پایان سخنان خود گفت: باید در کشور ماند، با مشکلات جنگید و به جوانان انگیزه داد.