ستون راست بالا copy

نقش، اهمیت و تأثیر آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی و صنعتی کشورها بر کسی پوشیده نیست و مهارت‌آموزی در دهه‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه پایدار بدل شده و نخستین گام در مسیر اصلاح نظام آموزش به‌حساب می‌آید که در توسعه صنعتی و پیشرفت جوامع مؤثر است.

آنچه در دنیای صنعتی امروز، ضرورت وجود آن در کسب‌وکارها بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کند، تربیت و برخورداری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد است. طبیعی است که سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی و توسعه سرمایه‌های انسانی، پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری اقتصادی به‌حساب می‌آید؛ نکته‌ای که در سال‌های اخیر در حوزه صنعت و به‌ویژه صنعت فولاد کشور با دقت دنبال شده و قطع به‌یقین بخش عمده توفیقات و دستاوردهای حاصل‌شده در حوزه تولید و صنعت در سال‌های اخیر، به خاطر توجه به آموزش و مهارت افزایی نیروی انسانی در کشور بوده است.

مهارت‌آموزی و کارآفرینی دو مفهومی است که پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند و شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق و تثبیت هر یک از این مفاهیم در حوزه کسب‌وکار، تجارب گران‌قدری در طول سال‌ها فعالیت خود به دست آورده و به‌مثابه خاکی حاصلخیز، سرمایه‌های مستعد انسانی بسیاری را همچون بذرهایی ارزشمند شکوفا ساخته و به‌مصداق دانشگاهی مهارت‌افزا، صنعتی کارآفرین و اقتصادی سودآور، نام ایران و توانمندی سرمایه‌های انسانی میهن در صنعت فولاد را پرآوازه کرده است.

کمتر کسی از مردم ایران‌زمین را می‌توان یافت که نامی از شرکت فولاد مبارکه نشنیده باشد؛ شرکتی پرافتخار در عرصه تولید، اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی که نقشی مؤثر در توسعه صنعتی کشور داشته و در اقصی نقاط کشور، نشان سازندگی و بالندگی آن دیده می‌شود؛ چراکه این شرکت با اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای چند صد هزار هم‌وطن، زمینه رفاه و امنیت اقتصادی و اجتماعی آنان و خانواده‌هایشان را فراهم کرده است.

جذب و به‌کارگیری متخصصان، دانش‌آموختگان دانشگاهی و افراد توانمند و باتجربه در بخش خصوصی برای تعالی صنعت ایران و تکثیر این نگرش از طریق آموزش و مهارت‌آموزی به بخش زیادی از نیروهای متعهد و متخصص و انتقال دانش و تجربه آنان به سایر نقاط کشور و همچنین سایر صنایع، بخشی دیگر از توفیقات و دستاوردهای این واحد عظیم صنعتی برای توسعه پایدار میهن عزیزمان به شمار می‌رود.

فولاد مبارکه به‌عنوان صنعت مادر و پیشگام، عامل رشد و توسعه بیش از هزار شرکت تولیدی و صنعتی در پایین‌دست است و دستاوردهای این شرکت در خلق دانش و ثروت، کارآفرینی، اشتغال‌زایی، بومی‌سازی، ارتقای فناوری، تولید محصولات متنوع و تأمین نیازهای داخلی فولاد، صادرات و اجرای طرح‌های توسعه در زمینه‌های زیرساختی موردنیاز کشور بدون تردید نشانی روشن از جهش ایران اسلامی برای فتح قله‌های خودباوری، توانمندی و رشد و پیشرفت است. ششم مردادماه، روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصتی برای اهتمام بیش‌ازپیش به مساله آموزش، مهارت‌افزایی و تبدیل ایده‌ به واقعیت و درنهایت توجه به اهمیت این موضوع در توسعه کشور است و فولاد مبارکه بر خود می‌بالد که گواهی روشن و عینی از تکریم این روز در عملکرد خود به یادگار گذاشته است.