یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه اشتغال دانش بنیان خراسان رضوی افزود: ظرفیت تشکیلاتی در ارتباط با موضوع دانش بنیانها به عنوان قرارگاه و توسط پردیس‌های دانش بنیان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد تشکیلات، سازماندهی مهم است تا بتوانند همه ظرفیت های حوزه دانش بنیان را با کمک حوزه های فناوری سامان دهی کنند تا هسته های فناوری در قالب قرارگاه، هدایت و مدیریت شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: رسالت قرارگاه، ارتباط با مجموعه ها با هدف تعیین و همچنین تبیین همه بخش های مرتبط با حوزه دانش بنیان که مشغول فعالیت هستند تعریف عملی پیدا می‌کند و برای این موضوع باید ضمن مشخص شدن سازمان حامی، تشکیلات متولی، بنگاه اقتصادی نقش آفرین و شرکت‌های دانش بنیان با هم متصل باشند. نظری افزود: سرمایه نیروی انسانی و همچنین مالی در خراسان رضوی  به خوبی وجود دارد که در پردیس های تخصصی مربوطه باید به کار گرفته شود که در نشست های توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها در حال انجام است. وی ادامه داد: تهیه فهرست مسائل باعث جهت دهی خراسان رضوی می‌شود و ایده‌های انتخاب شده باید در قرارگاه تخصصی به تصویب برسد و در نهایت قابلیت نظارت و پیگیری وجود داشته باشد.