ستون چپ پایین_1 copy

کتاب شخص اول (ولادیمیر پوتین از زبان خود و نزدیکانش) نوشته ناتالیا گورکیان، ناتالیا تیماکووا و آندری کولسنیکوف است که فروغ پور یاوری آن را به زبان پارسی ترجمه و توسط  نشر ثالث چاپ و روانه بازار شده است. چه چیز در زندگی ولادیمیر پوتین وجود دارد که تابه‌حال گفته نشده است؟ چه او یک ابرقهرمان و چه یک دیکتاتور ترسناک نکته مهم این است که او گذشته بسیار جالب و جذابی دارد. این کتاب برای علاقه‌مندان به سبک کتب بیوگرافی پیشنهاد می‌شود.

کتاب پیش رو دربرگیرنده گفت‌وگوهای سه نویسنده آن با ولادیمیر پوتین سیاستمدار مهم و تاثیر گذار روسیه است. در این گفت‌وگوها مطالبی در باب زندگی، تحصیل، مناصب و مراحل پیشرفت پوتین بازگو می‌شود. در این کتاب همچنین آمال و آرزوهای مرد اول روسیه برای آینده کشورش را در عرصه جهانی بازگو می‌کند.  پوتین در این کتاب خود را محصول کاملا ایدئال نظام تربیتی شوروی معرفی می‌کند. خودش می‌گوید فقط یک مساله بود که بیش از هر چیز دیگر او را تحت تاثیر قرار می‌داد و آن این‌که چه طور می‌شود باقدرت کمی در حد توانایی یک انسان کاری انجام داد که یک ارتش قادر به انجام آن نیستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: مسلما من لات بودم نه پیشاهنگ. واقعا می‌گویم من جزو اوباش محله بودم. درواقع داستان زندگی من خیلی ساده است. همه‌چیز جور شده است مدرسه را تمام کردم به دانشگاه رفتم دانشگاه را تمام کردم “کا گ ب” رفتم و از کاگب دوباره به دانشگاه رفتم از دانشگاه پیش “سابچاک” از پیش سابچاک به مسکو به اداره امور ریاست جمهوری سپس به دفتر ریاست جمهوری ازآنجا به اف. اس ب، بعد نخست‌وزیر شدم و در حال حاضر هم قائم‌مقام ریاست‌جمهور ام. همین.