حسین تحویلیان  با بیان اینکه در این نمایشگاه به زبان سمبلیک و غیرمستقیم به موضوعاتی ازجمله پیش از تولد، تولد، زندگی و یادبود انسان پرداخته‌ است، اظهار کرد: انتخاب عنوان «اِشراف» برای این نمایشگاه به علت آگاهی‌ و معرفتی است که افراد نسبت به موضوعات آثار ارائه‌شده کسب می‌کنند. در هر قطعه یک بخش از زندگی انسان به تصویر کشیده شده و من در قطعه اول به تولد و شروع زیست، در قطعه دوم به زندگی و در قطعه سوم نیز به یادبود پرداخته‌ام.

این هنرمند افزود: هر نقاشیِ ارائه‌شده در این نمایشگاه همراه با موسیقی مخصوص به خود نمایش داده می‌شود که توسط برادرم علی تحویلیان تنظیم‌شده است. موسیقی، آوایی است که به‌صورت ضبط‌شده در حین بازدید برای مخاطبان پخش می‌شود و مخاطب با جابه‌جا شدن نور، به سمت اثر بعدی هدایت می‌شود؛ درواقع نمایشگاه نقاشی «اِشراف» به راهنما نیاز ندارد و مخاطب می‌تواند آثار را به‌صورت شهودی و با راهنمایی موسیقی درک کند.

او با بیان اینکه موسیقی به درک عمیق‌تر مفهوم و ماجرای نقاشی‌ها کمک می‌کند، گفت: آنچه درون نقاشی‌های نمایشگاه اشراف حضور دارد در موسیقی منعکس‌شده و زمانی که نقاشی‌ها را به علی تحویلیان نشان دادم، او نیز به نقش موسیقی در درک این آثار تأکید کرد؛ البته من پیش از آن نیز چنین ایده‌ای را در خصوص نمایش آثار در ذهن داشتم. به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی «اِشراف» می‌توانند تا ۱۰ خردادماه، ساعت ۱۸ تا ۲۱ بعدازظهر به گالری آرین هنر، واقع در خیابان فرشادی، کوچه ۴، ساختمان آرین، مراجعه کنند.