به گزارش دنیای اقتصاد  نود و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا با چهار دستور کار و در جهت بررسی مصوبات سال ۱۴۰۱ و مجموعه اقدامات به‌عمل‌آمده در حوزه مسکن استان برگزار شد.

در این نشست گزارش اقدامات به‌عمل‌آمده پیرامون پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید مجلسی، فولادشهر و بهارستان و وضعیت آخرین اقدامات تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب، برق و ... موردبررسی و تصمیم‌گیری اعضا قرار گرفت.  

گزارش شهر جدید مجلسی در خصوص شرایط این شهر و اقبال مردم به خانه‌های ویلایی، یکی از مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود که در جهت افزایش جاذبه برای متقاضیان، ساخت واحدها به‌صورت تک‌واحدی و یا دو واحدی پیشنهاد و تصمیم‌گیری شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست در خصوص مباحث مطرح‌شده اظهار‌کرد: وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به‌صورت ویژه در شورای مسکن بررسی شد و ارائه برنامه زمان‌بندی توسط شرکت‌های عمران شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی مورد تاکید قرار گرفت همچنین مقرر شد در جلسه آتی شورای مسکن، برنامه زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ ارائه و این برنامه مبنای ارزیابی عملکرد شهرهای جدید در طرح نهضت ملی مسکن باشد.  

وی گفت: مطابق با تصمیمات اتخاذشده می‌بایست مباحث مرتبط با پروانه‌های ساختمانی، فعال‌سازی پروژه‌ها و ... تا قبل از جلسه آینده، با برگزاری نشست‌هایی سه‌جانبه (اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شهرهای جدید و معاونت عمرانی استانداری) موردبررسی، همفکری و جمع‌بندی قرار گیرد همچنین مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های استان بررسی و نتایج آن به شورای مسکن ارائه شود.  

قاری قرآن گفت: با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های خدمات رسان مقرر شد برآوردهای انجام‌شده به‌صورت مکتوب به دبیرخانه شورای مسکن استان ارسال شود تا اقدامات لازم در رابطه با تامین اعتبار آن به عمل آید.  

وی عنوان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر پیگیری مسائل مسکن و ضرورت نظارت و پیگیری ویژه‌ اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌عنوان دستگاه تخصصی بر پیشبرد سیاست‌های دولت در این حوزه، نظارت بر اجرای حدود ۱۴۵ هزار واحد در سطح استان با توجه به تقسیم‌بندی به‌عمل‌آمده، توسط کارکنان بخش‌های مرتبط این اداره کل در حال انجام است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در شهرهای جدید با توجه به وجود تشکیلات کاملا منسجم، پس از تامین زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، مجموعه شهر جدید می‌بایست وارد مرحله اجراشده و تا انتها کار را پیش ببرد.  

وی بیان داشت: در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات، در محل کارگاه شهرهای جدید جلسات مجزا برگزار و مسائل در محل مورد پیگیری قرار می‌گیرد همچنین به‌صورت هفتگی جلساتی نیز برای ارزیابی و بررسی اجرا پروژه‌های بنیاد ساخت برگزار می‌شود.