انبوه سازان به نهضت ملی مسکن سرعت می بخشند

این جلسه با هدف سرعت بخشی به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان برگزار شد که در طی آن نقشه راه تشریح و برنامه‌ریزی لازم بعمل آمد.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن در سطح استان، شهر جدید بهارستان به لحاظ بیشترین آمار ثبت نامی از نقاط حائز اهمیت به حساب می آید اظهار کرد: خوشبختانه در مبحث تامین زمین این شهر اقدامات لازم چه در حوزه شهرسازی، پشتیبانی، کمیسیون ماده ۵ و اخذ مصوبات انجام پذیرفته است و اکنون در مرحله‌ای هستیم که وضعیت اجرای کار را می‌بایست مورد بررسی قرار داد.   وی بر تشکیل منظم این جلسات هر ۱۵ روز یکبار تاکید کرد و اذعان داشت: در این جلسات که هر دو هفته یکبار برگزار می شود می توان در اسرع وقت مسائل احتمالی که در مسیر اجرای پروژه پیش می‌آید را حل و فصل و تعیین تکلیف نمود همچنین در هر مرحله با دعوت از دستگاه‌های اجرایی مرتبط و خدمات رسان مباحث مربوطه را پیگیری کرد.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن مردم، کارفرما هستند ما در این اداره کل به عنوان نماینده مردم وطیفه پیگیری اجرای این طرح را بر عهده داریم.   

وی گفت: یکی از مباحثی که می‌بایست در این جلسات ملاک عمل و شاخص اصلی قرار گیرد مبحث برنامه زمان بندی است بر این اساس الزامی است برنامه زمان بندی تمامی سازندگان و انبوه سازان این پروژه مشخص و در ذیل قراردادها ارائه شود تا در جلسات، برنامه را پیگیری و در صورت عدم تطابق، مصداق های مرتبط را بررسی و مشکلات را در محل اجرای پروژه حل کنیم و بدین ترتیب کارها با سرعت پیش برود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بر سرعت بخشی به تجهیز کارگاه توسط انبوه سازان و سازندگان تاکید کرد و گفت: یکی از محاسن قرارگیری انبوه سازان و سازندگان در چند مجموعه در مجاورت هم ایجاد فضای رقابتی سالم است که موجب می‌شود سرعت، دقت و در کنار آن یکی از شرط‌های اصلی یعنی کیفیت نیز افزایش یابد.  

وی افزود: با توجه به اینکه عزم دولت بر احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال است لذا در استان اصفهان نیز باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده و با همدلی و تمرکز همه‌ مجموعه‌ها هدف مرتبط با این استان را محقق کرد.