اولویت سالجاری بهزیستی اصفهان رونق کسب و کار خانگی و خودکفایی مددجویان

ناصر چاووشی با اشاره به حوزه گسترده خدمات رسانی در بهزیستی گفت: تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است در این نهاد با مهار آسیب‌های اجتماعی و افزایش و توسعه خدمات رسانی به مددجویان دنبال می‌شود ؛ تحقق این شعار به‌صورت عملی در حوزه وظایف و مسوولیت‌های اجتماعی این سازمان در بخش‌های توانبخشی، آسیب دیدگان اجتماعی، مراکز شبه خانواده و پیشگیری اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش امید و نشاط اجتماعی به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه جامعه، گفت: این مهم در بهزیستی با ارتقای توسعه خدمت رسانی و رفع مشکلات مددجویان،سرلوحه فعالیت‌های این سازمان قرار خواهد گرفت ؛ همچنین موضوع تامین مسکن و معیشت مددجویان بهزیستی همانند سال‌های گذشته در دستور کار این سازمان قرار دارد.

چاووشی توسعه خـدمات غربالگری بینایی و شـنوایی، مشاوره و پیشگیری را از دیگر برنامه‌ها و اهداف بهزیستی در راستای توسعه خدمات رسانی به مددجویان در اصفهان برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران در توسعه و تسریع خدمات رسانی به مددجویان در موضوع مسکن و اشتغال نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد در سالجاری است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه بهزیستی به‌دنبال زندگی بهتر برای مردم جامعه به ویژه اقشار نیازمند و ناتوان و کم توان است، گفت: بر این اساس ضرورت دارد تا اهداف و برنامه‌های بهزیستی برای مردم به صورت کامل و جامع تشریح شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر بهزیستی استان اصفهان،دارای ۲۲۰ مرکز در حوزه توانبخشی است که به چهار هزار و ۵۰۰ مددجو خدمات ارائه می‌دهد. چاووشی همچنین به وجود ۴۰ خانه کودک و نوجوان برای نگهداری فرزندان بهزیستی زیرپوشش و نظارت این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: امید است که این افراد با دریافت خدمات کامل بتوانند با دغدغه کمتر وارد اجتماع و به سمت زندگی مستقل هدایت شوند.