منصور شیشه‌فروش، با اشاره به معضل استفاده از سوخت دوم توسط نیروگاه شهید منتظری، اظهار کرد: حل این چالش، موضوعی چندوجهی و مستلزم همکاری، حمایت و پیگیری بخش‌های مختلف ازجمله نمایندگان استان، سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت نیرو است.

وی افزود: این معضل هرسال در نیمه دوم سال و با ورود به فصل سرما، پایداری و سکون هوا شدت می‎یابد، که برنامه‌ریزی بلندمدت به‌منظور مدیریت و کنترل منابع آلاینده ازجمله اقدامات به‌منظور کاهش آلودگی هوا است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، پیگیری برنامه‌های بلندمدت، در کنار تصمیمات کوتاه‌مدت را ازجمله اقدامات صورت گرفته از مهرماه سال جاری در کارگروه اضطرار آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: مراکز علمی پیش‌ازاین سهم منابع آلاینده در بخش‌های مختلف صنعت، حمل‌ونقل و... را تعیین کرده و ازاین‌جهت همه بخش‌‎های مرتبط با این منابع آلاینده در موضوع آلودگی هوا مسوول هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره افزایش قابل‌توجه مصرف گاز در هفته‌های اخیر در کشور افزود: ادامه این روند قطعاً مشکلاتی را در خصوص تأمین انرژی در دیگر بخش‌های نیازمند به گاز ازجمله نیروگاه‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به استفاده نیروگاه شهید منتظری اصفهان از سوخت مازوت در روزهای اخیر به‌رغم تمایل مسوولان استان، گفت: مسوولان استان همچون سایر شهروندان مخالف مازوت‌سوزی در نیروگاه هستند و ضمن تشدید پایش‌ها و اقدامات نظارتی به‌منظور کاهش فعالیت و یا توقف کامل منابع آلاینده هوا، از ماه‌ها قبل پیگیری‌های متعددی به‌منظور پیشگیری از این اقدام انجام داده‌اند و این موضوع همچنان در دست پیگیری است. شیشه‌فروش بابیان این‌که تولید انرژی برق با حفظ الزامات زیست‌محیطی و تأمین سلامت مردم، در زمره وظایف وزارت نیرو است، بیان کرد: استمرار فعالیت نیروگاه‌ها به دلیل ارتباط مستقیم آن با حوزه تأمین انرژی، در زمره تصمیمات ملی است و به‌نوعی مصارف مازوت نیروگاه‌ها از تهران مدیریت می‌شود و این نیروگاه نیز با حکم از تهران و به‌صورت متمرکز دستور گرفته است.