به گزارش «دنیای اقتصاد» چیدمان و دکوراسیون داخلی فضای مسکونی یا اداری یکی از بخش‌های تاثیرگذار در آرامش فردی، جذابیت محیط و سرگرمی است. این حوزه درواقع بستر مناسبی برای‌ بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری است که هسته فناور دکور هوشمند با ایده تولید میزهای هوشمند وارد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شده و محصول خود را در ابتدا به‌صورت چوبی و سپس به‌صورت فلزی تولید کرده است. سازوکار طراحی این میز به این صورت است که در سطح‌رویی آن با ماسه و یک گوی فلزی طراحی انجام می‌شود.

رضا اصغری مدیرعامل این هسته فناور، در خصوص سازوکار عملکردی میز هوشمند گفت: با نصب نرم‌افزار sanda روی گوشی، طرح یا نشان‌واره‌( لوگو) دلخواه را می‌توان در نرم‌افزار طراحی یا از طرح‌های آماده استفاده کرد و پس از انتخاب طرح، بر روی میز توسط گوی کشیده می‌شود. برای نمونه عبارت تبریک تولد یا هر طرح و نوشته دیگری امکان حک شدن بر روی میز را دارد. حتی سرعت طراحی و نور آن قابل تنظیم است.

مدیرعامل هسته فناور دکور هوشمند بابیان اینکه بعد از چهار سال فعالیت بر روی ساخت این میز، نمونه اولیه آن برای تولید انبوه به‌صورت فلزی انجام می‌گیرد گفت: میز هوشمند با توجه به زیبایی که دارد در سالن‌های انتظار، منازل مسکونی، کافی‌شاپ‌ها و ادارات کاربرد دارد.

اصغری در خصوص وجه تمایز این محصول با نمونه آمریکایی آن بیان داشت: این‌یک محصول بومی‌سازی شده ایرانی با نرم‌افزار فارسی‌زبان است و حتی با هراندازه و ویژگی که مشتریان بخواهند قابل ساخت و تولید است و پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد. از طرف دیگر هزینه آن بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از نمونه خارجی است. این محصول امکان ارتقا و پیشرفت دارد. حتی به‌صورت آنلاین افراد می‌توانند در طراحی بر روی ماسه‌ها دخیل باشند. بازی با نور و تولید محصولات جانبی نیز از دیگر برنامه‌های آتی این هسته فناور است.

ازآنجاکه حمایت از این نوع شرکت‌ها و صنایع علاوه بر اینکه اقتصاد فرهنگی و برند اصفهان را بیش‌ازپیش تقویت کرده و مشاغل جدیدی را برای جوانان و حتی نوجوانان به‌ویژه در قشر متخصص فراهم می‌کند، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تأسیس پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق در نظر دارد در حوزه‌های گوناگون ایده‌ها و شرکت‌های نوآور و خلاق را جذب و با حمایت از آن‌ها در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین»، نسبت به غنی شدن این فعالیت‌ها گام بردارد.

لذا  ازآنجاکه فرصت خوبی برای فعالان فرهنگی فراهم‌شده، از همه دانشجویان، صاحبان ایده و شرکت‌های فعال که ایده‌هایی مبتنی بر فناوری، نوآوری و خلاقیت باارزش تجاری‌سازی در اختیاردارند، دعوت می‌کنیم تا ۳۰ آذرماه سال جاری، نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک جهت پذیرش در پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اقدام و از حمایت‌های موجود استفاده کنند.