کوالکام طراحی چیپ‌های جدید  برای ساعت‌های Wear OS را آغاز کرد

همان‌گونه که می‌دانید، سامسونگ و اپل از پردازنده‌های اختصاصی خود درسری Gear و اپل‌واچ استفاده می‌کنند و تقریبا مابقی شرکت‌های تولیدکننده مطرح ساعت هوشمند اندرویدی از پردازنده‌های ساخت کوالکام به این منظور بهره می‌برند. تقریبا دو سال از زمان معرفی اسنپ‌دراگون ۲۱۰۰ (محبوب‌ترین پردازنده گجت‌های پوشیدنی حال حاضر) می‌گذرد و آن‌طور که به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور باید منتظر از راه رسیدن جایگزین آن از سوی کوالکام باشیم.

در سوی دیگر اندروید یک پلت‌فرم وابسته به سخت‌افزار است و این یعنی آنکه تعبیه قابلیت‌های جدید مستلزم دسترسی به منابع سخت‌افزاری جدید و قوی‌تر است و همین امر کوالکام را مجاب کرده تا طراحی چیپ‌های جدید برای ساعت‌های Wear OS را در دستور کار قرار دهد. مدیر ارشد بخش ابزارهای پوشیدنی کوالکام Pankaj Kedia، در مصاحبه با وب‌سایت Wearable به این نکته اذعان کرده که شرکت متبوعش قرار است در پاییز پیش روی از سخت‌افزار (پردازنده) جدید خود با محوریت ساعت‌های هوشمند رونمایی کند. احتمالا در همان زمان باید منتظر از راه رسیدن نسل جدید ساعت‌های Wear OS باشیم که با ضخامت کمتر و عمر شارژ باتری بیشتر راهی بازار می‌شوند.

Pankaj Kedia معتقد است در طراحی نسل چیپ‌های این شرکت برای ساعت‌های Wear OS به دو مقوله عمر باتری و صفحه ‌نمایش همیشه روشن توجه بسیاری شده است. کوالکام همچنین معتقد است ساعت‌های هوشمند هرچقدر هم هوشمند باشند، با این حال در وهله اول باید نقش یک ساعت را بازی کنند و در این بین زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است. او از ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با سخت‌افزار جدید این شرکت خودداری کرده است، با این حال معتقد است این محصول می‌تواند اکوسیستم Wear OS را متحول کند.