آموزش مفاهیم کلیدی زندگی به کودکان با رویکرد خلاق

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، طراحی و ساخت اسباب‌بازی، انیمیشن، وسایل کمک‌آموزشی و کتاب داستان براساس رویکرد جدید آموزشی به نام فکرپروری یکی از دغدغه‌های شرکت‌ فکرآفرینان رویش سلام، است. در واقع به کمک ابزارهای این شرکت، روش صحیح اندیشیدن به کودک آموزش داده می‌شود و مبنای آن هم گفت‌و‌گوست.

راضیه جمشیدی مدیر عامل این شرکت در این باره بیان داشت: تاکنون فکرپروری به شیوه‌ای اجرا می‌شد که کودکان در حلقه‌های گفت‌و‌گو محور حضور داشتند و فردی به عنوان تسهیلگر بحث را به سمت منطقی بودن هدایت می‌کرد. البته همه کودکان در قوه منطق مشترک هستند و مانند قوانین ریاضی بین همه افراد بشر یکسان است.

باید توجه داشت که در سنین پایین‌تر با یادگیری منطق، مفاهیم کاربردی، عارض ذهن کودکان می‌شود و سوالات فیلسوفانه می‌پرسند که بعضا خانواده‌ها یا سرکوب‌شان می‌کنند و یا پاسخ اشتباه می‌دهند. از این رو در حلقه‌های گفت‌و‌گو از ذهن فلسفی کودک استفاده و در مورد مسائل گوناگون روزمره اقتصادی، دینی، سیاست، علم و اخلاق بحث می‌شود.

وی با اشاره به ابزار کمکی این شرکت به عنوان یک محرک افزود: در واقع به کمک اسباب‌بازی یا کتاب داستان، کودکان به سمت تفکر عقلانی سوق داده می‌شوند. از سویی دیگر مفاهیمی به آنها در قالب داستان یا بازی آموزش ارئه می‌شود که علت و چرایی آنها را نیز درک کنند و اغلب مفاهیم آموزشی در کتاب‌های درسی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت‌ فکرآفرینان رویش سلام بر این باور است که درست فکر کردن منجر به حل و کشف دغدغه‌های جامعه می‌شود و فرد می‌‎تواند به خوبی تبیین کند که بهترین سن برای آموزش، کودکی است و از آنجا که حمایت از این نوع شرکت‌ها و صنایع علاوه بر اینکه اقتصاد فرهنگی و برند اصفهان را بیش از پیش تقویت کرده و مشاغل جدیدی را برای جوانان و حتی نوجوانان به ویژه در قشر متخصص فراهم می‌کند، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تأسیس پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق در نظر دارد در حوزه‌های گوناگون ایده‌ها و شرکت‌های نوآور و خلاق را جذب و با حمایت از آن‌ها در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، نسبت به غنی شدن این فعالیت‌ها گام بردارد.

لذا  از آنجا که فرصت خوبی برای فعالان فرهنگی فراهم شده، از همه دانشجویان، صاحبان ایده و شرکت‌های فعال که ایده‌هایی مبتنی بر فناوری، نوآوری و خلاقیت با ارزش تجاری‌سازی در اختیار دارند، دعوت می‌کنیم تا ۳۰ آذرماه سال جاری، نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک جهت پذیرش در پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اقدام و از حمایت‌های موجود استفاده کنند.