عباس مزیکی در نشست کارکنان اداره امور مالیاتی اردستان، اظهار کرد: ادارات امور مالیاتی در سطح کشور تنها متولی وصول مالیات بوده و هیچ دخالتی در هزینه کرد و توزیع آن ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از مالیات‌هایی که دریافت می‌شود بابت حقوق کارکنان دولت پرداخت می‌شود، افزود: هر مقدار مالیات در هر بخشی وصول شود مستقیماً به خزانه دولت واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره وضعیت وصول مالیات در هفت ماهه سال جاری در استان اصفهان، تصریح کرد: حدود ۹۵ درصد از مالیات‌هایی که پیش‌بینی شده بود به مبلغ بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان وصول شده است که رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

مزیکی با بیان اینکه در شش ماه امسال بیش از چهار هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان اصفهان واریز شده که نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد رشد داشته است، گفت: در قانون جدید ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها از مالیات از ۳ درصد به ۴ درصد افزایش پیدا کرده است که نشان از افزایش سهم مردم در آبادانی شهرها دارد.

وی تصریح کرد: سهم واریزی ارزش افزوده شهرداری‌های استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش داشته که در این بین در شش ماه ابتدای امسال بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم ارزش افزوده برای شهرداری اردستان، بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای شهرداری زواره و بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شهرداری مهاباد واریز شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اکنون بیش از ۹۹ و نیم درصد از دستگاه‌های کارت‌خوان اصناف استان اصفهان نسبت به پرداخت مالیات، ساماندهی شده است و تنها کمتر از ۲ هزار دستگاه کارت‌خوان هنوز شناسنامه‌دار نشدند.

به گفته مزیکی بیشترین مالیات همچون سنوات گذشته توسط اشخاص حقوقی و شرکت پرداخت می‌شود و مشاغل و اصناف در رده‌های بعدی قرار دارند. البته مشکلی که وجود دارد این است که همچنان پزشکان در سطح کشور از ساماندهی دستگاه‌های پوز خود استقبال نمی‌کنند و برخی سعی دارند برای فرار مالیاتی از مردم پول نقد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور با توجه به تحریم‌هایی که در موضوع فروش نفت برای دولت به وجود آمده توجه ویژه‌ای به وصول مالیات می‌شود، افزود: در حال حاضر در قانون جدید ارزش افزوده سازمان مالیاتی ملزم شده است، پول‌هایی که وصول می‌شود و به خزانه و شهرداری‌ها پرداخت می‌کند را از طُرق مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کند.