به گزارش دنیای اقتصاد  سید محمد مرتضوی، مدیرعامل شرکت بهرویش پارس با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله در حوزه نهاده‌های کشاورزی بیان داشت: بذر، کود و آفت‌کش اصلی‌ترین نهاده‌های کشاورزی هستند که این شرکت بر پایه دانش و فناوری در هر سه حوزه فعالیت پژوهشی دارد. وی ادامه داد: امنیت غذایی بر پایه کشاورزی و دامداری و سپس نهاده‌های کشاورزی است که در این میان، بذر، نقش اصلی را در این چرخه ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهرویش پارس بابیان اینکه درصد قابل‌توجهی از بازار بذر جهان در اختیار چند شرکت‌ اروپایی و آمریکایی است، تصریح کرد: بذر صیفی‌جات به دو صورت استاندارد (OP) و هیبریدی تولید می‌شود که بذرهای هیبریدی صیفی‌جات در کشور اغلب وارداتی و خارجی است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به فناوری پیشرفته بذر هیبریدی، خاطرنشان کرد: دستیابی به دانش فنی تولید والدهای خالص (اینبرد لاین) برای تولید بذر هیبرید باعث شده تا این شرکت در جمع دانش‌بنیان‌ها و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گیرد.

وی درباره مزیت بذر هیبریدی گفت: درواقع دستیابی به محصولی یکدست و بوته‌ای مقاوم به بیماری‌ها، با بذر هیبریدی امکان‌پذیر می‌شود که تمام ویژگی‌های بازارپسند را در خود جای می‌دهد و بذرهای تولیدی این شرکت متناسب با اقلیم و آب‌وهوای کشور است.

مدیرعامل شرکت بهرویش پارس در پایان بیان داشت: از دیگر مزایای بذر هیبرید کمک به بازتولید بذرهای بومی و کمیاب ایران مانند میوه گرمک است که می‌توان با کمک این فناوری به بذری ممتاز برای محصولی باکیفیت دست پیدا کرد.

دوره‌های  توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شوند

رئیس اداره توانمندسازی واحدهای فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر استان اصفهان از دوره‌های توانمندسازی گفت: شرکت‌ها از حمایت ۹۰ درصدی صندوق‌ نوآوری و شکوفایی برخوردار خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رئیس اداره توانمندسازی واحدهای فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تقویم سالانه آموزشی شرکت‌های فناور اظهار داشت: در سال جاری حدود ۷۰ دوره آموزشی برای شرکت‌ها برنامه‌ریزی‌شده که نیمی از آن در نیمسال اول برگزار شد.

اکبر قاسمی ادامه داد: برپایی این دوره‌ها به‌طور میانگین هفته‌ای یک‌بار و به‌صورت وبینار است و اغلب در قالب موضوعات مدیریتی، قوانین، بازرگانی، سازمانی و منابع انسانی ارائه می‌شود.

وی مخاطب این دوره‌ها را شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در سراسر استان عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق شعار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری، این دوره‌ها تنها به شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اختصاص ندارد و شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر استان اصفهان نیز می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس اداره توانمندسازی واحدهای فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: دوره‌های مهارتی نیز به‌صورت بسته‌های بالای ۲۰ ساعت برای فراگیران ارائه می‌شود و به‌صورت تخصصی در دوره‌هایی مانند دیجیتال مارکتینگ، مبانی حقوقی و تنظیم قراردادها، منابع انسانی و مدیریت کسب‌وکار، کوچینگ و ... آموزش می‌بینند.

قاسمی برگزاری این دوره‌های آموزشی را از طریق اداره توانمندسازی واحد‌های فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان هاب صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت و تخفیف ۹۰ درصدی این صندوق برخوردار خواهند بود.