رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان اینکه قطعاً نتیجه مذاکرات بر بازار خودرو و نوسانات آن اثرگذار است، اضافه کرد: از سوی دیگر هنوز تکلیف واردات خودرو نامشخص است و مشتریان در انتظار واردات خودرو هستند و معاملات خودروهای خارجی در رکود است.

وی همچنین گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، تولید پایین شرکت‌های خودروساز است و اکنون با عرضه پایین و افزایش تقاضا مواجه هستیم.

جلوانی درباره سیاست قرعه‌کشی خودرو و تأثیر آن در بازار نیز، توضیح داد: این گونه سیاست‌ها برای مهار قیمتی بازار خودرو است و یک روز اعلام می‌شود قرعه کشی خودرو داریم، بنابراین مصرف کننده نیز تا زمان مشخص شدن نتایج قرعه کشی خودرو منتظر می‌ماند تا در صورت داشتن شانس برنده شدن حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان سود کند، اما متأسفانه بعد از اعلام نتایج مشخص می‌شوند برندگان رزرو شده‌اند و به نوعی امروز بازار خودرو تا تایید نهایی آنها در رکود رفته است.

وی تاکید کرد: سیاست قرعه‌کشی خودرو برای جلوگیری از افزایش قیمت‌هاست، چراکه این بازار دیگر گنجایش بیشتر این افزایش قیمت را ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان البته گفت: دقیقاً زمانی که بازار خودرو اندکی افزایشی می‌شود، همه خریدار می‌شوند و از زمانی که رکود جزئی در بازار حاکم شد، همه فروشنده می‌شوند و حتی مصرف کنندگان واقعی نیز جرات خرید ندارند.