با این حال پس از شروع سال جدید و انتشار اخبار واکنش برانگیز همچون عدم‌واردات خودرو و افزایش نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو روند به شدت افزایشی گرفتند و به نوعی مرزهای جدیدی در حوزه قیمت در این بازار گشوده و فاصله قیمتی کارخانه و بازار در برخی محصولات از ۲۰۰‌میلیون تومان نیز گذشت. به عنوان مثال اگرچه قیمت خودروی پژو پارس LX در کارخانه ۱۷۶‌میلیون تومان است اما همین خودرو در بازار ۳۸۰‌میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نابسامانی بازار خودرو انتقاد تقریبا تمامی مسوولان کشور از مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، پلیس، دولت و... را به دنبال داشت، با این حال تا امروز هیچ اتفاق مثبتی در بازار نیفتاده و قیمت‌ها اگرچه کُند اما همچنان روند افزایشی را حفظ کرده‌اند. از سویی دیگر اگرچه عرضه کم خودرو از جمله دلایل اصلی نابسامانی بازار خودرو محسوب می‌شود و این موضوع مورد تایید مسوولان وزارت صمت نیز قرار گرفته اما تا امروز هنوز سیاست دقیقی از سوی متولیان برای افزایش عرضه خودرو اتخاذ نشده است. این در حالی است که طبق گفته فعالان بازار خودرو، تعداد مشتریان بسیار افت کرده و بیش از هر زمان دیگری بازار خودرو با رکود مواجه شده است و حتی خودروهایی که در یک دوره‌ای جزو محصولات اقتصادی محسوب می‌شدند نیز از دایره مصرف خارج شده‌اند.

اما در حال حاضر پراید ۱۱۱ که در اسفندماه ۱۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رسید، ۲۰۵ میلیون تومان قیمت دارد. در کنار این خودرو، خانواده سمند و پژو نیز با رشد قیمت روبه‌روست. مشاهدات بازار نشان می‌دهد در بازار،  سمند EF۷ با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان، سمند سورن با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک ۵۰۰ میلیون تومان، پژو پارس ۳۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۴۰۰ میلیون تومان، رانا ۲۴۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۱۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین در محصولات سایپا نیز تیبا ۲ با قیمت ۲۰۷ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، تیبا ۲ پلاس با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان، ساینا اس ۲۲۰ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۲۲۲ میلیون تومان، شاهین ۳۹۶ میلیون تومان، تیبا ۱۹۷ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.