جی‏‌پلاس در مسیر توسعه سبک زندگی ایرانی

جی‌پلاس امروز نتیجه چندین سال تلاش و ایده‌پردازی در هسته گلدیران است. آرزویی که برای این شرکت از تلفیق انتظار و مشتری‌مداری به واقعیت پیوسته است. برند ملی بار مسئولیت سنگینی دارد. ذاتش با تخصص گره خورده و نوعی از مهارت را می‌طلبد که بتواند در بازار رقابتی سری از سرها بالاتر باشد. همین دانش و مهارت کسب شده توسط مهندسان و متخصصان ایرانی گلدیران بود که به ما اعتماد به‌نفس کافی برای خلق برند جی‌پلاس را داده است. ضمن اینکه این دانش فقط در حوزه تولید نبود بلکه در وجوه مختلف یک برند اعم از روش‌های متنوع و به روز بازاریابی، مدیریت مالی، شیوه فروش، توزیع و خدمات پس از فروش، دانش و اصول کار در سطح حرفه‌ای بین‌المللی توسط نیروهای داخلی گلدیران کسب شده است. ما همواره در گلدیران از تخصص مشاوران و مدیران بین‌المللی استفاده  کرده‌ایم.

جی‌پلاس یک برند ایرانی است؛ برندی که با معیارهای زندگی ایرانی در سطح بین‌المللی طراحی شده و قرار است ارزش‌های بسیاری را ابتدا در داخل کشور و بعد در حوزه جهانی به ارمغان بیاورد. اما موضوعی که هر برندی در داخل کشور باید نسبت به آن مسوولانه شفاف‌سازی کند؛ میزان استفاده از قطعات و تجهیزات خارجی در عمق تولیدات داخل است. در مسیر رشد جی‌پلاس به‌دنبال افزایش عمق تولید داخلی هستیم. اما بالطبع تهیه و تولید تمام اجزای یک محصول، تنها توسط یک شرکت، اصولاً صرفه اقتصادی ندارد. درحقیقت استفاده از امکانات و قطعات یک کشور متخصص در تولیدات، ضمیمه کیفیت بالاتر خواهد بود. بنابراین زمانی‌که از برند جی‌پلاس صحبت می‌کنیم پای تولید محصولات در کارخانه‌های داخل کشور و استفاده از برخی قطعات تامین‌کنندگان برتر، در میان خواهد بود. درصورتیکه تفکر و فلسفه این برند ایرانی است. تفکری که بر مبنای شکل‌گیری اعتماد به برند ایرانی و ایجاد منفعت برای تمام ایرانیان است.

جی‌پلاس مجموعه‎ای از دارایی‌های ارزشمند گلدیران است. جان‌مایه‌اش با تجربه گلدیران ترکیب شده و انتظارات سی‌ساله مشتریان را از گلدیران با خود یدک می‌کشد. سی‌سال فعالیت در بازار لوازم خانگی به پاسخگویی به نیازهای میلیون‌ها خانوار ایرانی انجامیده که همین امر گلدیران را با لایه‌های مختلف نیازها و درخواست‌های ایرانیان کاملا آشنا کرده است. در واقع جی‌پلاس اشاعه سبک زندگی ایرانی است. که یک فلسفه خاص را دنبال می‌کند. زمانیکه گلدیران به تولد جی‌پلاس فکر می‌کرد از آن توقع یک برند معمولی نداشت؛ بلکه تنها یک موضوع را به جد دنبال می‌کرد و آن انتظارات مشتریان از برندهای ایرانی بود. به طبع زمانیکه از تجربه مشتری صحبت می‌کنیم؛ پای کیفیت در سطح جهانی به میان می‌آید. خانوارهای امروزی با تجربه استفاده از برندهای جهانی و افزایش آگاهی شخصی، دیگر به دنبال یک برند معمولی نیستند. بنابراین زمانیکه از شعار جی‌پلاس یعنی قهرمان تازه نفس صحبت می‌کنیم؛ این قهرمان اگرچه تازه نفس است اما به دنبال رفع نیازهای مشتریان هم‌سطح بازارهای جهانی است.

ما معتقدیم جی‌پلاس چند موضوع مهم را با خود یدک می‌کشد. کیفیت محصولات و خدمات، مشتری‌مداری و قیمت‌های رقابتی از مزایای اصلی این برند هستند و گلدیران که همچون پدری باتجربه، در کنار این برند ایستاده است. حالا سبد محصولات جی‌پلاس گسترده‌تر از روز اول شده است. جی‌پلاس بر فراز آسمان صنعت لوازم الکترونیک به پرواز درآمده و بخش وسیعی از نیازهای بازار لوازم خانگی، صوتی‌تصویری، دیجیتال و آی‌تی و تهویه مطلبوع خانگی و صنعتی را پوشش می‌دهد. جی‌پلاس هرگز متوقف نمی‌شود. در حرکت است و پابه‌پای برندهای دیگر با شمایی از خلاقیت و به‌روز بودن در جریان است.

 همکاری با برند کره‌ای ال‌جی برای ما دستاوردی رقم زد که به یک تجربه ناب بین‌المللی انجامید. با این تجارب به سراغ تجهیز دوکارخانه سیرجان و قزوین رفتیم و در تمام فرآیندها با همراهی نیروهای متخصص داخلی و خارجی در تمام واحدها یک برند ایرانی را به بازار معرفی کردیم. حالا گلدیران حدود ۱۳ سال است که سابقه تولید در بالاترین سطح کیفی و با استانداردهای بین‌المللی را در کارنامه خود دارد و جی‌پلاس جوان در دوسال اخیر به این سابقه پیوسته است. در ابتدا تولید محصولات تلویزیون را در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در استان کرمان آغاز کردیم. سپس با سرمایه‌گذاری مجدد، خط تولید یخچال را به این کارخانه اضافه کردیم و هم اکنون این کارخانه با ۱۴ هکتار وسعت، ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار دستگاه تلویزیون و ۱۶۰هزار دستگاه یخچال را در سال دارد. همچنین برای تولید انواع لباسشویی و ظرفشویی، خط تولید این محصولات را در شهرک صنعتی کاسپین قزوین راه‌اندازی کردیم. این کارخانه با وسعت ۵ هکتار، ظرفیت تولید ۳۰۰هزار دستگاه لباسشویی و ظرفشویی را در سال دارد. باید به این نکته اشاره کنم که تجهیز این کارخانه‌ها و احداث خطوط تولید را تحت نظر شریک تجاری خود ال‌‎جی با سرمایه‌گذاری کامل از سوی گلدیران، منطبق با آخرین فناوری‌های روز دنیا ایجاد کردیم و به همین دلیل در زمینه کیفیت محصولات به بالاترین استانداردها رسیده‌ایم. در تمامی مراحل از کمک و همراهی مهندسان و مشاوران شریک بین‌المللی خود بهره بردیم که این امر منجر به انتقال دانش و رسوب تکنولوژی در ایران شد.

حالا دوباره بیایم به موضوع فرهنگ حمایت از برند ملی برگردیم. برای فرهنگ سازی ملی بیش از هر موضوعی، اعتمادسازی مطرح است. همه ما مسئولیم در قبال ایجاد این اعتماد دست در دست هم دهیم. اعتمادی که بنایش با کیفیت ارائه خدمات و محصولات باید ساخته شود و آجرهایش با تجربه مشتری از برند ایرانی باشد.  اگر از فرهنگ حمایت از برندهای ملی بگذریم و یک قدم بلندتر برداریم به داستان شکل‌گیری و چرایی برند ایرانی می‌رسیم. از نظر ما برند ملی برندی است که خاستگاه‌ش در داخل کشور باشد. برای مثال برای خرید یک محصول از یک برند امریکایی، همه ما به اتفاق نظر معتقدیم که خاستگاه آن برند در امریکا است ولی ممکن است در یک کشور دیگر تولید شود و یا قطعات آن توسط تامین‌کنندگان مختلف در سراسر دنیا تامین شود. مثال ملموس آن اپل است. این شرکت برای تولید گجت‌های خود از سخت‌افزارهای تامین‌کنندگان برتر جهان از جمله چین بهره می‌برد ولی هیچ‌کس نمی‌گوید اپل یک برند چینی است.

در بخش دیگر برای رسیدن به افق‌های روشن حمایت از برندهای ایرانی، نیازمند همکاری، هماهنگی و اراده مشترک بین همه دست اندکاران اعم از متولیان دولتی و فعالین هستیم. در واقع برای تقویت برند ملی ابتدا باید کل اکوسیستم این صنعت رشد کند. این امر مستلزم بهبود و تسهیل فضای کسب‌وکار و تلاش برای گسترش رقابت بین بازیگران این صنعت است. ما معتقدیم با وجود رقبای قوی است که کیفیت، روند صعودی طی می‌کند و به‌این ترتیب، مصرف‌کننده حق انتخاب بیشتری خواهد داشت. از طرفی از رقبای پرقدرت خود استقبال می‌کنیم؛ زیرا معتقدیم بازار بدون رقابت معنا ندارد. دستاورد این رقابت سالم، افزایش اعتبار صنعت لوازم خانگی ایران در اذهان مردم و بالطبع تقویت اعتبار برند کشور ایران است. جی‌پلاس و یا هر برندی، زمانی می‌تواند تبدیل به یک برند ملی موفق شود که  ابتدا اعتماد در بین ایرانیان شکل گیرد و در جریان آن، ایران به عنوان کشوری معتبر در زمینه لوازم الکترونیک در بین مردم شناخته شود.