کیفیت در خدمت

چنین اقداماتی در کنار رویکرد مدیران این موسسه در تمرکز و نوآوری در بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان باعث شده تا این موسسه در سال‌های اخیر عملکرد بسیار مناسبی را در نظام بانکی از خود نشان دهد و در میان ۲۰ بانک برتر کشور قرار گیرد. ارائه تسهیلات در جهت حمایت از کالای ایرانی بخش دیگری از استراتژی این شرکت در راستای حمایت از مصرف‌کننده در سال حمایت از کالای ایرانی بوده است. تسهیلاتی که در قالب کارت‌های اعتباری به متقاضیان ارائه شده ولی مشروط به خرید کالاهای ایرانی خواهد بود.

در نظام بانکی کشور، ملل یکی از معدود موسساتی بوده که توانسته نسبت ۶۵درصدی مصرف به پرداخت را رعایت کند. به طوری که بر اساس آخرین گزارش‌ها میزان تسهیلات پرداختی موسسه ملل ۷۲ هزار میلیارد ریال بوده در حالی که میزان سپرده‌های مردمی که در اختیار این موسسه است، نزدیک ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است؛ البته این موسسه در نظر دارد میزان تسهیلات خود را تا پایان سال آینده ۶۰ درصد افزایش دهد. ملل همواره بر اهمیت بانکداری الکترونیک تاکید داشته و به صورت جدی در حوزه‌هایی نظیر اینترنت‌بانک، همراه‌بانک و خودپرداز متمرکز شده است.

اگرچه موسسه اعتباری ملل فعالیت خود را تحت عنوان یک موسسه پولی و بانکی آغاز کرد اما بررسی رویه‌های جهانی و داخلی نشان داد که می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مهم صنعت و... سرمایه‌های موجود را به حداکثر میزان سوددهی رساند به همین دلیل موسسه ملل نیز حوزه‌های مهم و تاثیرگذار سرمایه‌گذاری را شناسایی و با تدوین یک برنامه‌ریزی مناسب و استراتژیک برای ورود به آنها نه‌تنها گردش مالی خود را بهبود بخشید بلکه نقش مهم و مثبتی در ساختار اجتماعی و اقتصادی جامعه ایفا کرد. این حوزه‌ها شامل عمران و مسکن، تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی و پخش، توریسم و معدن و انرژی و هتلداری در تمام دنیا از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی هستند که شرکت‌های بزرگ دنیا برای سرمایه‌گذاری به آنها ورود کرده‌اند. به همین جهت موسسه ملل به دنبال توسعه بیشتر فعالیت‌های خود در این زمینه است.

به هر ترتیب با توجه به عملکرد رو به پیشرفت این موسسه در نظام بانکی و روند رو به رشد آن در میان موسسات مالی و بانک‌های دیگر، به نظر می‌رسد ملل در آینده‌ای نه‌چندان دور مراحل لازم برای دریافت مجوز تبدیل شدن به بانک را با موفقیت پشت سر بگذارد و در میان بانک‌های خصوصی کشور شروع به فعالیت کند.