بار سنگین خسارات زلزله بر دوش بیمه آرمان

چرا باید بیمه بخریم؟

احساس امنیت، بنیادی و اصلی‌ترین نیاز بشر است و انسان نیز از دیرباز به دنبال ایجاد امنیت برای خود و بستگانش بوده است.

بیمه در واقع اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته‌ای می‌شوند، قادر می‌سازد تا پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. نگرانی‌های مردم در برابر مسائل زندگی که بسیار پرهزینه هم هستند از دغدغه‌های بسیار جدی خانواده‌هاست و برهمین مبنا، بیمه از الزامات زندگی محسوب می‌شود و یکی از موثرترین شیوه‌ها برای مقابله با ریسک است و با خرید بیمه در واقع می‌توانیم ریسک‌ها و خطرهایی که ما را در زندگی روزمره تهدید می‌کند، به شرکت بیمه انتقال دهیم. یعنی با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه، مسئولیت مدنی خود را به بیمه‌گر منتقل می‌کنیم تا در صورت وقوع حادثه ناخواسته و غیرعمد، جبران خسارت نماید.

چه بیمه‌ای بخریم؟

ما می‌توانیم با توجه به نیاز و شرایط، انواع پوشش‌های بیمه‌ای را برای خود و بستگان اخذ نماییم؛ به عنوان مثال بیمه‌های آتش سوزی، مسئولیت، درمانی و یا انواع بیمه‌های عمر. مثلا اگر می‌خواهیم آینده خود را تضمین کنیم و زندگی با رفاهی داشته باشیم لازم است بیمه عمر و سرمایه‌گذاری خریداری کنیم و از مزایای بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری آن برخوردار باشیم و یا اگر دغدغه هزینه‌های گزاف درمان را داریم به سراغ خرید بیمه‌های درمان تکمیلی برویم تا در صورت لزوم، شرکت بیمه هزینه‌های درمان را تمام و کمال پرداخت کند و دیگر دغدغه از این بابت نداشته باشیم.

از کدام شرکت بیمه بخریم؟

هر شرکت بیمه‌ای مدعی ارائه بهترین خدمات ممکن است بنابراین انتخاب شرکت بیمه در چنین فضایی امر دشواری است، اما

می توانیم با بررسی شاخص‌هایی به این نتیجه برسیم که کدام شرکت بیمه جوابگوی نیازهای بیمه‌ای ماست. اولین شاخص مهم برای انتخاب بیمه آرمان، توانگری مالی است. توانگری مالی نشان دهندۀ میزان توانمندی مالی شرکت در مواجهه با حوادث و قدرت ایفای تعهدات است که نسبت آن را هر ساله بیمه مرکزی که نهاد ناظر و حاکمیتی است، مشخص می‌کند.

شرکت بیمه آرمان در حال حاضر در سطح یک توانگری مالی با نسبت ۱۱۵ درصد است و این به معنای داشتن ظرفیت مطلوب در پذیرش ریسک و ایفای تعهدات جاری است. بنابراین، مشتریان این شرکت با خیال آسوده می‌توانند به بیمه آرمان اعتماد و ریسک‌های خود را به این شرکت واگذار نمایند. بیمه آرمان همچنین در ارائه محصولات متنوع بیمه‌ای به اشخاص مختلف و صاحبان مشاغل دارای تجارب مفید و کافی است.

شاخص دیگر گستردگی شعب و مراکز پرداخت خسارت در سراسر کشور است که بیمه آرمان از چنین ویژگی‌هایی هم برخوردار است و مشتریان به راحتی می‌توانند هنگام بروز خسارت به شعب و مراکز پرداخت خسارت این شرکت مراجعه و خسارت خود را دریافت نمایند.

چرا بیمه آرمان ؟

شرکت بیمه آرمان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ حدود ۸۳ هزار فقره بیمه نامه صادر و بیش از ۳.۰۵۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل۶۰ درصد رشد داشته است. طی این مدت، خسارت پرداختی نیز بیش از ۸۳۶ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد. نسبت خسارت این دوره نیز معادل ۲۷ درصد است که در مقایسه با سال قبل۱۱ واحد کاهش دارد.

بیمه آرمان همچنین در سال ۹۶ بیش از ۳.۰۰۳ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که در مقایسه با سال قبل ازآن ۳۵ درصد رشد داشته است. همچنین مجموع خسارت پرداختی این شرکت در سال ۹۶ بیش از ۲.۱۵۳ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال قبل از آن، ۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد که وقوع دو مورد خسارت زلزله استان‌های خراسان شمالی و کرمانشاه علت این افزایش بوده است. نسبت خسارت سال ۹۶ نیز معادل ۷۳ درصد بود که در مقایسه با سال قبل از آن چهار واحد رشد داشت.

مسئولیت‌های اجتماعی

بیمه‌آرمان ‌در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در دو حادثه ناگوار زلزلۀ بجنورد وکرمانشاه در سال۹۶ به صورت فعال ظاهر شد و ضمن ارسال اقلام و کمک‌های انساندوستانه به مناطق زلزله زده و توزیع آنها در میان آسیب دیدگان، بلافاصله با اعزام تیم‌های کارشناسی و فنی به مناطق، به بررسی و ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده از زلزله اهتمام ورزید و خسارت زیان‌دیدگان را در موعد مقرر پرداخت کرد.

بیمه آرمان همچنین در همین زمینه، با هدف توسعه فضای کسب و کار، برای نخستین بار به برگزاری رویداد استارتاپی در صنعت بیمه اقدام کرد که طی آن نخبگان و دانشجویان باخلاقیت خود، ایده‌های جدیدی برای تحول در فرآیندهای بیمه ارائه کردند که عملیاتی شدن آنها می‌تواند نقـطه عطفی در ارائه محصولات بیمه‌ای،کاهش هزینه‌ها و سرعت عمل در ارائه خدمات بیمه‌ای باشد.

بیمه گذاران و خسارت‌های بزرگ

یکی از بیمه گذاران بزرگ بیمه آرمان بانک مسکن است که طرف قرارداد این شرکت می‌باشد و بر اساس تعهدات قانونی، تسهیلاتی که برای مسکن مهر داده شده، مشمول حوادث غیرمترقبه مانند زلزله می شود. زلزله کرمانشاه، با توجه به گستردگی جغرافیایی و حجم خسارت، تلخ‌ترین اتفاق در سال ۱۳۹۶ بود. بیمه آرمان در همان ساعت‌های نخست حادثه به یاری حادثه ‌دیدگان شتافت و کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد. این شرکت بلافاصله وظیفه حرفه‌ای خود را در زمینه بازدید و ارزیابی پرونده‌های خسارت آغاز کرد و تیم‌های ارزیاب از واحدهای تحت‌پوشش(مسکن مهر) بازدید و با بررسی پرونده‌های خسارتی تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال خسارت در وجه بیمه گذار خود( بانک مسکن) واریز کرده است.

در زلزله خراسان شمالی نیز که بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک گلستانه بجنورد (مسکن مهر) تحت پوشش، آسیب دیدند، این شرکت پس از بررسی و ارزیابی پرونده خسارتی، ۵۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد. بیمه آرمان همچنین طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ به دو مصدوم در دو حادثه رانندگی بیش از ۱۷ میلیارد ریال خسارت دیه پرداخت کرده است.

محصولات و خدمات انحصاری بیمه آرمان

۱- بیمه آرمان زندگی

شاید یکی از مناسب‌ترین و منعطف‌ترین محصولات بیمه‌ای دنیا که بتواند یک فرد را از منظر خاص و مطمئنی تحت پوشش قرار دهد، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که شرکت بیمه آرمان با ارائه این محصول در قالب “ آرمان زندگی” توانسته در همراهی با فروش این نوع بیمه در صنعت بیمه، گام موثری بردارد.

در بیمۀ آرمان زندگی، بیمه‌گذار با در نظر گرفتن توان مالی و هدف خود از خرید بیمه نامه، مبلغی را به عنوان حق بیمه سالیانه انتخاب می‌کند و بیمه آرمان در طول مدت بیمه، بخشی از حق بیمه را به عنوان اندوخته بیمه نامه سرمایه‌گذاری کرده و صرف نظر از سایر مزایای بیمه‌ای در پایان مدت بیمه نامه، سرمایه قابل توجهی را به بیمه‌گذار پرداخت می‌نماید.

مزایای بیمه‌ای:

• سرمایه بیمه فوت: مجموع سرمایه فوت بیمه‌نامه و اندوخته سرمایه‌گذاری تشکیل شده تا زمان فوت. (قابل پرداخت تا ۴۰ برابر حق بیمه)

• سرمایه فوت در اثر حادثه: پرداخت تا سه برابر سرمایه فوت به هر علت.

• نقص عضو ناشی از حادثه: پرداخت حداکثر تا یک برابر سرمایه فوت.

• معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم. (پرداخت حق بیمه هرسال به جای بیمه گذار تا۲۰ سال)

• پرداخت مستمری درصورت ازکارافتادگی کامل و دائم تا سه برابر آخرین حق بیمه پرداختی به بیمه گذار تا ۲۰ سال.

• پرداخت سرمایه پوشش امراض خاص به میزان ۵۰ درصد سرمایه فوت برای هر بیماری این پوشش حداکثر به میزان ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال.

• هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه. ( به میزان ۱۰ درصد سرمایه فوت)

 مزایای سرمایه‌گذاری :

• پرداخت سود حاصل از مشارکت در منافع علاوه بر سود تضمین شده در قرارداد.

(میانگین سود قطعی تخصیص یافته به اندوخته بیمه نامه‌های عمر و زندگی طی ۵ سال گذشته ۲۲ درصد بوده که به حساب اندوخته بیمه‌نامه‌ها واریز گردیده است).

• امکان دریافت وام از محل اندوخته بدون ضامن.

• امکان برداشت از اندوخته تا میزان ۹۰ درصد اندوخته از پایان سال دوم.

• امکان بازخرید بیمه‌نامه برابر اندوخته بیمه نامه و براساس سود قطعی.

• معافیت مالیاتی اندوخته و سرمایه فوت بیمه زندگی.

• نداشتن محدویت سنی. ( از بدو تولد تا ۷۵ سالگی)

• انعطاف پذیری و امکان تغییر شرایط بیمه نامه در ابتدای هر سال بیمه‌ای.

• بهره مندی اعضای خانواده از پوشش‌های بیمه‌ای بدون پرداخت حق بیمه اضافی.( بیمه‌نامه طرح مشترک)

• امکان نگهداری سپرده در بیمه نامه علاوه بر حق بیمه و بهره مندی از منافع سرمایه‌گذاری آن.

• پرداخت سود روز شمار در صورت واریز حق بیمه زودتر از تاریخ سررسید پرداخت.

۲- بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای رادیولوژیست‌ها

بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای رادیولوژیست‌ها

امروزه بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان به‌خصوص مسئولیت مدنی حرفه‌ای رادیولوژیست‌ها، از اهمیت فراوانی در جوامع پزشکان برخوردار است.

این بیمه نامه، مسئولیت مدنی حرفه‌ای هر یک از رادیولوژیست‌ها را در قبال بیمارانی که به علت خطا و یا کوتاهی در انجام امور تخصصی خود دچار صدمات جسمانی و روانی شده و یا فوت نمایند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

منظور از بیمه گذاران در این نوع بیمه نامه، پزشکان متخصص رادیولوژی، دستیاران رادیولوژی، فلوشیپ‌های مختلف رادیولوژی (تحصیلات تکمیلی پس از تخصص رادیولوژی) است.

تعهدات بیمه‌گر منحصر به مسئولیت حرفه‌ای بیمه گذار در مدت اعتبار بیمه نامه است، مشروط بر اینکه ادعای خسارت حداکثر ظرف ۵ سال از تاریخ شروع بیمه نامه به بیمه‌گر اعلام شده باشد.

مزیت‌های این بیمه نامه در قیاس با سایر شرکت‌های بیمه:

۱- چنانچه مسئولیت حرفه‌ای بیمه گذار (قصور، خطا و...) در یکی از مراجع قانونی ذیصلاح ( رأی دادگاههای کیفری و حقوقی، هیات بدوی یا تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی، سازمان پزشکی قانونی، هیات حل اختلاف نظام پزشکی یا دادگستری) تایید گردد، بیمه‌گر بدون رعایت انجام تشریفات نسبت به پرداخت خسارت اقدام می‌نماید.

۲- از جمله پوشش‌های قابل توجه این بیمه‌نامه پوشش پرداخت خسارت بدون رأی دادگاه در صورت احراز مسئولیت بیمه گذار است؛ بدین معنی که چنانچه مسئولیت بیمه گذار با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده از نظر بیمه‌گر محرز شود، بیمه‌گر قبل از صدور رأی مراجع قانونی ذیصلاح، با تحصیل موافقت بیمه گذار مدعی یا مدعیان، نسبت به پرداخت و تسویه خسارت اقدام می‌کند.

۳- افزایش مهلت اعلام خسارت از ۵ روز به ۶۰ روز از تاریخ اطلاع بیمه گذار.

۴- امکان ارائه پوشش تعدیل دیات سال‌های آتی.

۵- امکان ارائه پوشش جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از قصور رادیولوژیست.

۶- پوشش عملکرد پرسنل فنی بخش رادیولوژی در انجام امور مرتبط با این رشته (تزریق ماده کنتراست و...)، در صورت محکومیت پزشک در یکی از مراجع قانونی ذیصلاح، تحت پوشش این بیمه نامه خواهد بود.

۷- مسئولیت حرفه‌ای و حقوقی بیمه گذار در ارتباط با خطا، قصور و... ناشی از عدم تشخیص بیماری و یا ناهنجاری جنین، عوارض ناشی از روش‌های رادیولوژی مداخله ای، تزریق ماده کنتراست و سایر موارد مرتبط با رشته رادیولوژی که در مراجع ذیصلاح قانونی منجر به محکومیت و پرداخت خسارت موردی یا مستمر بیمه گذار گردد، مشمول این بیمه نامه خواهد بود.

۸- در صورت انجام عملیات خارج از تخصص حرفه‌ای بیمه گذار در مواقع اضطراری و اورژانسی، خسارت وارده در صورت تایید سازمان نظام پزشکی، تحت پوشش بیمه نامه است.

۹- با توجه به اینکه امکان اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان صدور رای دادگاه‌ها (کیفری و حقوقی) و یا هیات‌های انتظامی نظام پزشکی و اداره کل پزشکی قانونی، وجود دارد؛ بیمه‌گر متعهد به جبران خسارت موضوع بیمه نامه به منظور افزایش دیه روز حداکثر به میزان ۲۰درصد تعهد خریداری شده بابت افزایش دیه چهار سال آتی از تاریخ صدور بیمه نامه است.

۱۰- همه دعاوی بیماران و یا صاحبان حق آنها علیه رادیولوژیست که عملیات درمانی منجر به خسارت در مدت اعتبار بیمه نامه رخ داده باشد، به مدت چهار سال پس از انقضای بیمه نامه تا سقف تعهدات بیمه نامه مشمول پوشش بیمه‌ای است.