طریقه مصرف پودر آب پنیر برای لاغری

 پودر آب پنیر یا ماءالجبن از جمله غذاهایی ست که با مصرف آن انرژی بدن تأمین می‌شود و احساس ضعف و گرسنگی کمتری خواهید داشت. البته طریقه مصرف پودر آب پنیر برای لاغری هم مهم است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

موارد مصرف پودر آب پنیر

مهم‌ترین دلیلی که پودر آب پنیر را محبوب کرده، وجود مقدار زیادی پروتئین در این پودر است. بی‌تردید می‌دانید که بدنسازها و ورزشکاران به پروتئین به عنوان یک ماده غذایی بسیار مهم نگاه می‌کنند. پروتئین دشمن چربی نیست اما می‌تواند جایگزین خوبی برای کربوهیدرات و چربی باشد. وقتی در حال ورزش کردن هستید و عرق زیادی از سر و صورت‌تان جاری می‌شود، در واقع این چربی‌هاست که در حال تحلیل رفتن هستند و به انرژی برای بدن تبدیل می‌شوند.

اما پروتئین در مرحله بعدی وارد عمل می‌شود و به عضلات بدن کمک می‌کند رشد کنند و قوی‌تر شوند. اگر در زمان ورزش کردن پروتئین تأمین نشود، بدن برای تولید انرژی مجبور است از عضلات استفاده کنند. همچنین به دلیل اینکه در زمان مناسب به بدن هیچ ماده غذایی نمی‌رسد، بخشی از عضلات به تحلیل می‌رود.

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند یا ورزشکار هستند، می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز انجام شود.

مصرف پودر آب پنیر برای لاغری

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای لاغری

فیبر و پروتئین از جمله مواد غذایی هستند که در کاهش اشتها و رفع گرسنگی تاثیر زیادی دارند. در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند به محض گرسنه شدن و تا مرحله‌ای که احساس سیری کنند، باید غذا بخورند، چون بدن نیاز دارد، در واقعیت چنین چیزی درست نیست.

هورمون گرلین توسط سلول‌های طاق معده و سلول‌های اپسیلون در پانکراس ترشح می‌شود و دستور گرسنگی را به مغز صادر می‌کند. حالا اگر شما غذاهای مغذی و با کالری پایین مصرف کنید، مقدار این هورمون کاهش می‌یابد و در نتیجه غذای کمتری می‌خورید.

پودر آب پنیر از جمله مواد غذایی ست که حتی می‌تواند جایگزین مکمل‌های بدنسازی و ورزشی گران‌قیمت بازار شود. برای مصرف درست این پودر به موارد زیر دقت داشته باشید:

بهترین زمان مصرف آب پنیر

فرقی نمی‌کند که پودر ماءالجبن را در چه ساعتی از شبانه روز مصرف کنید. اگر فعالیت بدنی زیادی ندارید و فقط برای کاهش اشتها و احساس سیری قصد خوردن این پودر را دارید، می‌توانید در زمان عصر آن را میل کنید. در واقع برای مصرف پودر آب پنیر برای لاغری باید آن را حداقل 2 ساعت قبل از شام میل کنید تا اشتهای‌تان برای خوردن یک غذای پرکالری و مفصل کمتر شود.

اگر ورزشکار هستید، نکته مهمی که وجود دارد، متابولیسم بدن است. برخی فکر می‌کنند فقط در لحظه‌ای که در حال فعالیت و ورزش هستند، بدن سوخت و ساز دارد. در حالی که ورزش‌های هوازی و سنگین کل شبانه‌ روز بدن شما را درگیر می‌کند. در واقع حتی زمانی که هیچ فعالیتی ندارید و خواب هستید، باز هم بدن در حال سوخت و ساز است. 

مقدار مصرف پودر ماءالجبن

مربیان ورزشی همیشه مقدار مصرف این پودر را برای ورزشکاران مشخص می‌کنند که برحسب قد و وزن آن‌هاست. برای افرادی که ورزشکار نیستند و فقط می‌خواهند لاغر شوند، مقدار مصرف این پودر مهم است که از حد نیاز بدن در طی روز بیشتر نشود. به طور کلی بدن به ازای هر کیلوگرم وزن به 0.8 گرم پروتئین نیاز دارد.

حالا اگر فرض کنیم شما 60 کیلوگرم وزن دارید، آیا باید روزانه 60 گرم پودر آب پنیر مصرف کنید؟

این پودر قرار نیست کل پروتئین مورد نیاز یک روز شما را تأمین کند. بلکه شما غذاهای دیگری هم میل می‌کنید که حاوی پروتئین است. برای مثال پنیر، مرغ، حبوبات، ماهی، ماست و ... نیز مقداری پروتئین به همراه دارند و نباید تصور کنید کل پروتئین روزانه شما از طریق این پودر تأمین می‌شود. پس باید مقدار آن را متناسب با نیاز روزانه در نظر بگیرید و نصف دیگر نیاز بدن را از طریق سایر غذاها تأمین کنید.

پودر آب پنیر را با چی بخوریم؟

این پودر طعمی دلچسبی دارد و اگر یک بار آن را تست کنید، حتما عاشق خوردن این پودر می‌شوید. با این حال نباید زیاده روی کنید و یک نکته مهم برای مصرف پودر ماءالجبن، ترکیب آن با آب است تا به راحتی بتوانید آن را میل کنید. همچنین شما می‌توانید آن را با پودرهای دیگری مثل پودر کاکائو، پودر وانیل و یا هر طعم دیگری که بخواهید ترکیب کنید تا از خوردن آن لذت ببرید.

خواص پودر آب پنیر برای بدن

پروتئین تنها یکی از مواد درشت مغذی در این پودر است و مزیت‌ها و خواص دیگری هم دارد که عبارتند از:

 خواص آب پنیر برای کبد چرب

اگر فعالیت بدنی زیادی ندارید و حتی وزن‌تان بالا نیست، ممکن است باز هم در خطر کبد چرب باشید. برای درمان کبد چرب می‌توانید آب پنیر را با خاکشیر ترکیب کنید و در زمان ناشتا بخورید. این نوشیدنی می‌تواند تا حد زیادی به کاهش چربی در کبد کمک کند. زیرا یک داروی ضد صفرا و ضد سودا محسوب می‌شود که مسیرهای کبد را باز می‌کند.

در سال 2019 مطالعاتی بر روی افرادی که به کبد چرب مبتلا بودند، صورت گرفت که نتیجه  نشان داد مصرف 4 هفته مداوم 60 گرم پودر آب پنیر در طی یک روز توانست چربی کبد را کاهش دهد. البته این درمان فقط برای کبد چرب غیرالکلی کاربرد دارد.

کاهش کلسترول خون

یکی دیگر از خواص پودر آب پنیر کمک به بیماران مبتلا به چربی خون است. حدود 80 درصد از وزن این پودر از پروتئین حیوانی تشکیل شده است و به عنوان یک ماده غذایی مفید می‌تواند جایگزین غذاهای پرکالری و چرب باشد. از سوی دیگر به دلیل اینکه مقدار چربی آن بسیار پایین است، در کنترل کلسترول مضر خون تاثیر زیادی دارد.

لاغری با کمک پودر آب پنیر

شاید بپرسید آیا با کمک پودر ماءالجبن می‌توان لاغر شد؟ به صورت کلی هر ماده غذایی که حاوی پروتئین باشد، در کاهش وزن موثر است و می‌تواند متابولیسم بدن را بالا ببرد. البته اگر تمرینات استقامتی و ورزش‌های هوازی را انجام دهید، در ساخت عضلات قوی‌تر تاثیر زیادی دارد و در نتیجه با داشتن بدن نیرومند انگیزه بیشتری برای فعالیت بدنی دارید. همین موضوع دلیلی برای لاغرتر شدن خواهد بود.

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای چاقی

یکی از موارد مصرف پودر آب پنیر برای، افزایش وزن است که توصیه می‌شود این پودر را با مواد غذایی پرچرب مصرف کنند. ترکیب پودر آب پنیر در شیر پرچرب و به همراه یک قاشق غذاخوری خامه می‌تواند در افزایش وزن و چاقی موثر باشد. همچنین اگر می‌خواهید به وزن متعادل برسید می‌توانید از این پودر برای درست کردن کیک و کلوچه استفاده کنید و در میان وعده بخورید.

و در نهایت ...

پودر ماءالجبن از جمله مواد غذایی مغذی برای جبران کمبود پروتئین در بدن است و می‌تواند با هدف چاقی و لاغری مصرف شود. اگر می‌خواهید لاغر شوید این پودر را با آب ترکیب کرده و قبل از فعالیت بدنی استقامتی میل کنید. برای چاقی هم می‌توانید آن را با شیر پرچرب یا به صورت ترکیب در کیک و کلوچه بخورید.

فقط مراقب باشید در خوردن پودر آب پنیر زیاده‌روی نکنید. افزایش پروتئین در بدن یکی از عوامل تشکیل سنگ کلیه است و می‌تواند عواقب بدی را به دنبال داشته باشد. برای مقدار و طریق مصرف پودر آب پنیر برای لاغری و چاقی با مربی بدنسازی مشورت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.