خواص انجیر خشک مجلسی و تاثیر آن برای لاغری

به دلیل تقاضای زیاد میوه انجیر خشک در کشور های مختلف و خارجی، عده ای جویای نام لاتین آن شده اند. انجیر خشک به لاتین، ficus arida می باشد. انجیر خشک به دلیل خوشمزگی و طعم شیرینی که دارد طرفداران زیادی در سراسر جهان داشته و بسیاری متقاضی خرید آن هستند.ما در سایت آراد برندینگ نیز انجیر خشک مجلسی و خوشمزه با ظاهری زیبا و قیمتی مناسب ارائه می دهیم. انجیر خشک درجه یک با وجود ویتامین ای که دارا است برای کنترل قند خون عالی می باشد.

این خشکبار را می توان به صورت تازه و خشک مصرف کرد و انواع مختلفی مانند آردی، پرک و خشک شده دارد. این میوه دارای کلسیم و پتاسیم و آهن است و برای سلامتی بدن بسیاری مفید است. انجیر به دلیل داشتن فیبر بالا و چربی و کالری کم برای رژیم غذایی مفید است و می توان آن را در برنامه رژیمی جای داد. حدود ۱۰۰ گرم از انجیر دارای ۲۲۰ کالری است. این میوه بسیار شیرین و لذیذ است و می تواند باعث افزایش قند خون شود. انجیر های خشک آردی دارای دو نوع کروی و سکه ای هستند. انجیر خشک آردی نسبت به انجیر خشک، رطوبت بیشتری دارد و این باعث کاهش قیمت آن می شود.

انجیر خشک مجلسی

یکی از انواع انجیر هایی که طرفدار دارد، انجیر نیمه خشک است. این انجیر برای مصرف روزانه بسیار مفید است و احتیاجی به نیروی زیاد برای برش یا جویدن آن با دندان نیست. گاهی انجیر ها را بعد از خشک کردن و در حالی که هنوز رطوبت دارند از روی نخ عبور می دهند و به صورت نیمه خشک می فروشند. این انجیر های خشک بسیار خوشمزه و دارای طعم بسیار عالی می باشد و برای همه اقشار از کوچک تا بزرگ و از کودک تا بزرگسال دارای فوایدی نیز می باشند. شاید برای شما سوال پیش بیاید که انجیر خشک بهتر است یا تازه؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر دو نوع انجیر خشک و تازه خواص مختلفی دارد.

انجیر خشک مجلسی

برای مجالس و مهمانی هایی که می خواهید از خشکبار و آجیل استفاده کنید بهتر است از انجیر خشک مجلسی نیز در آن ها استفاده نمایید. انجیر مجلسی باید دارای ویژگی های ممتازی از جمله دهان باز یا پرک، دارای مزه شیرین و عالی، بدون خرابی یا کرم زدگی و دارای منبعی از ویتامین باشد. انجیر خشک تیزابی و انجیر خشک پرک از نمونه های انجیر خشک مجلسی می باشد. این میوه را در همه فروشگاه های کشور می توان یافت. انجیر طبیعی دارای طبع گرم و تر است. این میوه دارای قند طبیعی بالایی است و بسیار مقوی می باشد. دارای انواع املاح معدنی و فسفر و آهن است برای کم خونی و پاکسازی روده بسیار مفید است. انجیر خشک نسبت به تر یا تازه بیشتر یافت می شود و خواص آن بیشتر از نوع تازه آن است.

انجیر خشک سفید صادراتی

انجیر یک میوه خوشمزه که مانند یک قطره است و درونش پر از دانه های ریز است. با یک حالت گوشتی و طعم بی نظیری که دارد در قرآن هم به عنوان میوه مقدس یاد شده است. رتبه اول تولید انجیر خشک در جهان را ترکیه دارد و ایران رتبه پنجم تولید انجیر در جهان است که استهبان در استان فارس بزرگترین انجیرستان دیم جهان است. تمام انجیر های جهان با کیفیت تر و مرغوب تر است. بیشترین میزان صادرات انجیر خشک در قالب کیفیت کیفیت aa و a و پرک به کشورهای خریدار به ویژه اروپا صادر می شود قیمت روز انجیر خشک در بازار ایران به دلیل خریدار های زیاد از نوسان قیمت زیادی برخوردار است.

انجیر خشک سفید

انجیر طبع گرم و تر است که هرچه زرد تر باشد طبعی معادل تر دارد و از آنجا که خاصیت ملین دارد برای یبوست بهترین درمان هست و برای مادران باردار توصیه می شود. خوردن انجیر خشک سفید برای کاهش حرارت بدن و التهابات درونی مفید خواهد بود. انجیر خشک نسبت به شیرینی که دارد دارای کالری کمتری هست و برای لاغری توصیه می شود ولی به دلیل گلایسمی که دارد مصرف زیاد آن برای افرادی که دیابت دارند مفید نیست البته انجیر خشک درجه یک با وجود ویتامین ای که دارا است برای کنترل قند خون عالی می باشد. انجیر خشک دارای ویتامین های زیادی است از جمله، ویتامین های آویتامین کا ویتامینهای ب و حاوی مواد معدنی مفیدی مانند مس، روی، پتاسیم و منیزیم می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.